شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

چطور یک روانشناس خوب در غرب تهران (ستارخان)پیدا کنم؟

چطور یک روانشناس خوب در غرب تهران پیدا کنم؟

از آنجا که ما انسان ها ذاتا دنبال بهترین ها هستیم و فکر می کنیم که اگر پیش یک روانشناس خوب و با تجربه در شهری به بزرگی تهران بریم مشکلمون هم بهتر و هم سریع تر حل میشه،اما قطعا همه جا میشه روانشناس خوب پیدا کرد.اما اگر دنبال روانشناس خوب در غرب تهران برای حل مشکلتون می گردید،خب درست اومدین.همراهمون باشید تا بهتون بهترین روانشناس ها در غرب تهران مخصوصا ستارخان رو معرفی کنم.

قبول دارم که پیدا کردن روان درمانگر خوب سخت است اما واقعا به زحمتش می ارزد.چون روان درمانی یک فرآیند طولانی و پرهزینه است.سهل انگاری در انتخاب مشاور خوب باعث میشود وقت و هزینه شما هدر رفته و شما از گرفتن نتیجه هم ناامید شوید.مراجعان زیادی را دیده ام که سال هاست با مشکلی درگیر بوده اند واین تصور را داشته اند که مشکلشان غیرقابل حل است در صورتی که متاسفانه درمان درستی را دریافت نکرده بودند.

روانشناس خوب در غرب تهران کیست؟

همه ی ما آدم ها در زندگیمان از همان بچگی با مسائل مختلف روبه رو شدیم.روحی،روانشناختی،خانوادگی و….که بیشتر وقت ها حلشون نکردیم یا اینکه ترسیدیم که از یک مشاور کمک بگیریم و همینجوری هم ادامه دادیم غافل از اینکه عواقب بدتری هست که ممکنه در آینده نه چندان دور باهاش مواجه بشیم.اگر دنبال روانشناس خوب غرب تهران می گردین حتما به جایی رسیدید که به فکر راه چاره و را حل برای مشکلتون افتادین و از طرفی هم نمی خواهید برای حل مشکلتون به مناطق دیگر تهران بروید و می خواهید در محدوده غرب تهران یک روانشناس خوب و با تجربه که بتواند در حل مشکلتون کمکتون کنه پیدا کنید اما اول باید بدونید که یک روانشناس خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه تا بتوانید از بین روانشناس هایی که سمت غرب تهران هستند بهترینشون رو انتخاب کنید.

یک روانشناس خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

خب خیلی از شماها نمیدونید که چطوری باید یک روانشناس خوب پیدا کنید و نمی دونید که یک روانشناس خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه ما اینجا چند تا از موارد و ویژگی هایی که یک روانشناس خوب باید داشته باشه رو بهتون میگیم :

1)تخصص و تجربه:روانشناسی که بهش مراجعه میکنید باید در زمینه مشکل شما هم متخصص باشه و هم تجربه کافی در اون زمینه رو داشته باشه یعنی مدت طولانی در زمینه اون مشکل کار کرده باشه

2)داشتن پروانه اشتغال تخصصی از نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای یک روانشناس تهران، و داشتن پروانه اشتغال از نظام پزشکی برای روانپزشک تهران بهمراه صلاحیت علمی و حرفه‌ای آنها الزامی است.

3)پای‌بندی به منشور اخلاقی روان‌شناسی:هر روان‌شناسی سوگند یاد می‌کند که از اصول اخلاقی در کار درمانی پیروی کند.

4)روان‌شناس باید رازدار باشد:رازداری را می‌توان برجسته‌ترین ویژگی یک روان‌شناس خوب دانست. رازداری و ایجاد احساس امنیت یکی از محورهای اصلی اعتمادسازی برای داشتن یک مشاوره کارآمد وموثر است.

5)یک روان‌شناس باید شنونده‌ی خوبی باشد:یک روانشناس خوب باید شنونده ی فعالی باشد و بیش از آنکه حرف بزند به بیمار گوش بدهد. و با توجه به میزان احساسات و شدت مشکل مراجع به تشخیص درست برسد.

6)دکتر روانشناس خوب به دنبال صمیمی‌شدن با بیمار نیست:اما با درمانگر خود تنها می‌توانید روی درمان کارکنید و یک دکتر روانشناس خوب ابتدا به درمان شما فکر می‌کند. درمانگر شما ممکن است صمیمی باشد اما او دوست شما نیست.

7)روان‌شناس خوب هرگز قضاوت و داوری نمی‌کند:هر انسانی در زندگی خود اشتباهات، ناکامی، شکست و دغدغه‌هایی دارد. آن‌چه که یک مراجع به آن نیازمند است این است که او را درک کنیم.

8)استفاده از پاسخ های کوتاه و تشویق: استفاده از پاسخ های کوتاه و تشویق به ادامه صحبت مثل خب، خب بعدش، واو ، اوهوم و …نشان دهنده میزان اهمیت شما برای روانشناس است.

9)مهارت روشن سازی:مهارت روشن سازی از جمله ویژگی‌های یک متخصص روانشناسی خوب است. مشاور خوب با این تکنیک به فرد کمک می‌کند که به علت و قصد و نیت زیربنایی مشکلات خود پی ببرد.

10)روانشناس خوب به یک یا چند رویکرد درمانی مسلط است:شما میتوانید همان جلسه اول از روانشناستان رویکردشان را بپرسید و ببینید برای درمان شما قرار است از چه رویکردی استفاده کند، رویکردهای روانشناسی بسیار متنوعند، از جمله: طرحواره درمانی، روانکاوی، درمان شناختی رفتاری و غیره.

 

مرکز مشاوره رامش روان در غرب تهران(ستارخان)

مرکز مشاوره رامش روان  که در غرب تهران با مدیریت فائزه اسحاقی که سابقه طولانی مدت فعالیت در زمینه روانشناسی  و درمانگر را دارند راه اندازی شده است.

مرکز مشاوره رامش روان بواسطه تجربه بالای روانشناسانش مورد لطف و توجه مراجعان واقع شده است.شاید برایتان سوال باشد که رامش روان  چه ویژگی هایی دارد که توانسته است به این میزان محبوبیت در بین مراجعان دست پیدا کند.

فائزه اسحاقی  بعنوان بنیان گذار این مرکز مشاوره با گذراندن مقطع ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه تهران و بسیاری از دوره های معتبر مرتبط با سلامت روان تجربیات زیادی را از مشاوره با بیماران مختلف بدست آوردند و همین تجربه بالا در زمینه های متعدد باعث شده که افراد با بدست آوردن نتیجه دلخواه از مشاوره، ایشان را به دیگران معرفی کنند.

ضمن اینکه ایشان با تشکیل تیم تخصصی از روانشناسان در حوزه های زوج درمانی، روانشناسی فردی،روانشناسی کودک و نوجوان و …، شرایطی را فراهم آورده اند تا شما عزیزان بتوانید بصورت تخصصی تر مشکلتان را درمان کنید.

مورد بعدی دسترسی آسان به مرکز مشاوره رامش روان در محدوده غرب تهران است.از آنجاییکه این مطب نزدیک به مترو مدافعان سلامت قرار گرفته است انتخاب مناسبی برای غرب نشینان تهران می باشد.

در شرایط کنونی که درگیر بیماری کویید۱۹ هستیم مرکز مشاوره رامش روان با فراهم کردن امکانات بهداشتی در فضای بزرگ و اختصاصی خیال مراجعین را از بابت تهویه مناسب و رعایت پروتوکل های بهداشتی راحت کرده است.

در پایان باید صادقانه بگوییم که هر روانشناس تنها می‌تواند در یک یا چند حوزه خاص ماهر و متخصص باشد.

هدف اصلی تمام متخصصان روانشناسی این است که بیماران با مراجعه به موقع بتوانند مشکلات و اختلالاتی همچون افسردگی، اضطراب و استرس، ترس ها و فوبیا ، وسواس، مسائل و مشکلات خانوادگی و بین فردی، ازدواج و طلاق و … را حل و درمان کنند تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و همه در کنار هم با آرامش زندگی کنیم.

منبع

مقالات بیشتر در این مورد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button