شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

درمان روابط خانوادگی

درمان روابط خانوادگی

این مقاله در مورد آنچه از درمان روابط خانوادگی نیاز دارید میباشد اعتقاد بر این است که روابط خانوادگی ناگسستنی و دائمی است – حتی مقدس. با این حال ، در سال های اخیر ، آشکار شده است که هم کودکان بزرگسال و هم والدین با افزایش دفعات انتخاب می کنند که حداقل یا بدون تماس با خانواده داشته باشند.

از آنجا که اختلافات خانوادگی بر خلاف مفروضات اصلی ما در مورد آنچه از کسانی که قرار است با آنها بیشترین صمیمیت را داشته باشیم انتظار داریم ، می تواند باعث احساس از دست دادن ، ناراحتی ، اندوه و انگ شود.

جای تعجب نیست که بسیاری از افراد غریبه برای کنار آمدن با ناراحتی خود به دنبال درمان هستند . اما چه چیزی برای افراد غریبه در مشاوره مفید و مفید نیست؟

این سوال تمرکز مطالعه ای بود که توسط لوسی بلیک ، روانشناس از دانشگاه غرب انگلستان انجام شد. به منظور پیگیری این موضوع ، او و تیمش شرکت کنندگانی را انتخاب کردند که متعلق به Stand Alone هستند ، یک سازمان بریتانیایی که از افرادی که حداقل از یکی از اعضای اصلی خانواده خود جدا هستند پشتیبانی می کند. این تیم نظرسنجی هایی را انجام داد که دو سوال باز را مطرح می کرد:

  1. به نظر شما چه نوع کمک و پشتیبانی خارجی بخصوص مفید یا پر استفاده بوده است؟
  2. به نظر شما چه نوع واکنش های حمایتی و حمایتی خارجی بی فایده و یا مضر است؟

پس از تکمیل این پرسشنامه ها ، بلیک و تیمش تجزیه و تحلیل موضوعی داده ها را انجام دادند.

بنابراین محققان به چه چیزی دست یافتند؟

نتایج قابل توجه بود. مروری بر تجربیات مفید و غیرمفید در مشاوره در زیر آمده است.

تجربیات مفید در مشاوره

تجربیات  مفیدی که در درمان روابط خانوادگی اتفاق افتاد :

1. احساس حمایت

شرکت کنندگان اغلب احساس می کردند که درمانگران آنها از آنها حمایت می کنند. به طور خاص ، آنها در تصمیمات خود پیرامون بیگانگی احساس حمایت می کردند ، در حالی که به آنها پیشنهاد نمی کردند که اقدامات دیگری را انجام دهند. این امر به ویژه در مورد انتخاب در مورد شروع یا ادامه جدایی یا تلاش برای آشتی با اعضای خانواده جدا شده آنها صادق بود.

2. توسعه بینش و درک

شرکت کنندگان همچنین احساس کردند که مشاوره به آنها بینش و درک الگوهای خانوادگی را می دهد. پاسخ دهندگان از طریق فرآیند درمان “درک” و “کنار آمدن” با شرایط خانوادگی خود گزارش کردند. این امر به درک بیشتر تاریخچه شخصی آنها ، و ماهیت و کیفیت روابط خانوادگی می انجامد.

3. حرکت رو به جلو

شرکت کنندگان همچنین احساس کردند که یادگیری ابزارها و استراتژی های درمانی مفید است. مهمترین آن یافتن راههای م toثر برای حفظ مرزهای سالم و مناسب با دیگران ، افزایش عزت نفس و ارزش خود ، افزایش قاطعیت ، بیان نیازهای شخصی و اطمینان از برآوردن آنها ، افزایش مهارتهای روابط و کنار آمدن با غم و اندوه و از دست دادن است.

سیستم درمان داخلی خانواده

تجربیات غیرمفید در مشاوره

تجربیات  غیر مفیدی که در درمان روابط خانوادگی اتفاق افتاد :

1. احساس عدم حمایت

پاسخ دهندگان احساس کردند که درمانگرانی که آنها را وادار کرده اند تا به یک نتیجه گیری خاص برسند یا راه خاصی را احساس می کنند ، مفید نیستند. به طور خاص ، پاسخ دهندگان با درمانگرانی روبرو شدند که به آنها توصیه می کردند قبل از احساس آمادگی یا توانایی ، ببخشند ، از داروهای خود استفاده کنند ، بپذیرند که رابطه نمی تواند تغییر کند ، شروع به بیگانگی کنند و قبل از احساس آمادگی به جلو حرکت کنند.

2. تجربه موانع و بلوک ها

بسیاری از شرکت کنندگان مشکل یافتن یک درمانگر را که برای آنها “مناسب” بود ذکر کردند. طولانی ، چالش برانگیز و فرایندی از آزمون و خطا بود.

یکی از شرکت کنندگان در این باره می گوید: “یک مشاور خوب به من کمک کرد تا از نظر روحی و جسمی قوی تر شوم و تمرکزم را بهتر کنم ، در حالی که چند نفر فقیر باعث می شوند احساس بی ارزشی کنم و برای آنها سنگینی کنم – من اینها را بسیار مضر دیدم و آنها مرا عقب نشینی کردند.”

3. رکود

پاسخ دهندگان احساس کردند که اگر درمان حرکت به سمت راه حل یا راه حل را تشویق نکند ، مفید نیست. بسیاری از افراد همانند زمانی که درمان را شروع کرده بودند ، احساس می کردند و تمرکز زیادی روی گذشته داشتند و به اندازه کافی بر آینده تمرکز نمی کردند.

همانطور که یکی از شرکت کنندگان گفت ، “بحث های بی پایان بدون هیچ پیشنهاد مشخص” مفید نبود.

اندیشه های پایانی

 آنچه از درمان روابط خانوادگی نیاز دارید دانستن اختلافات خانوادگی است .اختلافات خانوادگی می تواند از نظر احساسی آزاردهنده باشد. علاوه بر یافته های شرح داده شده در بالا ، پاسخ دهندگان از درمانگرانی که تخصص خاصی در مورد جدایی خانواده داشتند ، قدردانی کردند. پزشکانی که افسانه ها و ایده های مربوط به خانواده را پذیرفته بودند ، مانند مادران همیشه محبت آمیز و نزدیک بودن با خانواده همیشه بهترین است ، به عنوان مفید نبودند. همانطور که اغلب در دنیای درمان گفته می شود ، این مراجعین از درمانگران خود می خواهند که آنها را در جایی که هستند ملاقات کنند. برای آنها ، این تفاوت مثبت و حیاتی ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button