شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

اثر روابط دوستی بر رفع افسردگی چگونه است ؟

اثر روابط دوستی بر رفع افسردگی چگونه است ؟

اثر روابط دوستی بر رفع افسردگی، دو سال گذشته برای دوستی سخت بوده است. تحقیقات نشان می دهد که دوستی در هر سنی از ذهن، بدن و روح حمایت می کند. به ویژه برای افراد مسن می تواند مفید باشد. مانند سایر روابط، دوستی مستلزم آسیب پذیری و همچنین متقابل است. دوستی ها همچنین می توانند سمی باشند، در این صورت، شکستن پیوند بخشی ضروری از درمان است.

شاید بتوانید ارتباط برقرار کنید. آیا زمان کمتری را با دوستان حضوری سپری کرده اید؟  آیا احساس می کنید که به دلیل اختلاف نظرها از شما دور شده است؟ شاید وقتی کسی نقل مکان کرد، شغل دیگری گرفت یا بچه دار شد، زندگی به سادگی مانع شد.

درک دوستی

ما قبلاً در مورد علمی صحبت کرده‌ایم که چگونه ارتباطات عاطفی می‌تواند به بهبود شما کمک کند. حکمت سنتی در مورد دوستی بینش هایی را ارائه می دهد که “برای داشتن یک دوست، باید یک دوست باشی” و “دوستی ها از بین می روند.” مانند سایر روابط، دوستی مستلزم آسیب پذیری و همچنین متقابل است. و در حالی که ممکن است دوست داشته باشیم دوستی هایمان برای همیشه ثابت بماند، آنها نیز مانند ما در طول زمان تغییر می کنند.

ملاقات در زمینه مشترک

فردی به یاد می آورد که وقتی او مدرسه جدیدی را در کلاس دوم راه اندازی کرد، مادرش به او نکاتی را در مورد دوست یابی به او می داد. او می گوید: «ما از آلاسکا به واشنگتن نقل مکان کردیم، من هیچ بچه دیگری را نمی شناختم، و همه چیز متفاوت بود. نشستن در کنار «بچه جدید» دیگر در حلقه کتابخوانی به او کمک کرد تا ارتباط برقرار کند و در نهایت دوست شود.

شما می توانید از روش “زمینه مشترک” برای دوست یابی در بزرگسالی نیز استفاده کنید. این راهنما نکات مفیدی دارد، از جمله توضیحی در مورد اینکه چرا دوستی های آنلاین مانند ارتباطات حضوری نیستند.

اجازه دادن به دوستی ها برای تکامل

اثر روابط دوستی بر رفع افسردگی:  دوستان ممکن است برای مدتی به هم نزدیک شوند و سپس از هم جدا شوند. این موضوع برای فردی در 40 سالگی متبلور شد، پس از اینکه او و دوستش در مورد ازدواج ناخوشایند خود با هم صحبت کردند. وقتی این شخص بالاخره طلاق گرفت ، به معنای واقعی و مجازی به مکانی جدید نقل مکان کرد.او یک آپارتمان پیدا کرد، شروع به قرار گذاشتن کرد و به آینده نگاه کرد.

در همین حین دوستش برای اولین بار مادربزرگ شد. وقتی خودش را وارد نقش جدید کرد، زمان کمتری برای ملاقات با این شخص بعد از کار داشت. آنها «دوست جدایی» نداشتند، اما زمان و تمایل کمتری برای همدردی نسبت به قبل داشتند.

دوستی به عنوان یک انتخاب زندگی

نویسنده یک متن ارتباطی محبوب خاطرنشان می کند: “دوستی … روابط بین فردی انتخابی هستند.” این را با روابطی که با اعضای خانواده، همکاران و حتی همسایگان دارید مقایسه کنید، جایی که انتخاب کمی دارید یا اصلاً انتخابی ندارید. شرکای زندگی ما تنها افراد دیگری به جز دوستانمان هستند که ما آگاهانه از بین افرادی که با آنها وقت می گذرانیم آنها را انتخاب می کنیم.

تحقیقات ارتباطات ویلیام رالینز، که حرفه خود را صرف مطالعه دوستی کرد، یک مدل هفت مرحله ای ایجاد کرد که در آن افراد از تعامل بر اساس نقش های خود، مانند همکلاسی ها یا همکاران، تا پایان یک دوستی رو به زوال یا گذشته حرکت می کنند.

اثر روابط دوستی بر رفع افسردگی: ما همچنین راه های مختلفی برای دوستی داریم. برخی از ما بیشتر تمایل داریم به افرادی که بلافاصله در مرحله فعلی زندگی ما حضور دارند، دلبستگی داشته باشیم. دیگران سال ها همان دوستان را حفظ می کنند، مهم نیست چه تغییری کند. برخی دیگر نیز ممکن است تقریباً با هرکسی که ملاقات می کنند، روابط صمیمانه ای برقرار کنند، دوستان قدیمی را حفظ کنند و از دوستان جدید با شور و شوق یکسانی استقبال کنند.

دوستی های سمی

اگر کسی تا به حال به شما گفته:”آن شخص برای شما خوب نیست.”، به احتمال زیاد، شما با یک دوست سمی وقت می گذرانید.

اگر بعد از گذراندن وقت با یک دوست احساس ناراحتی یا افسردگی می کنید ، ممکن است آنها سمی باشند. آیا آنها شما را کتک می زنند؟ آیا آنها باعث می شوند احساس کنید که درمانگر بدون مزد آنها هستید و هرگز یک سوال در مورد شما نمی پرسند؟ دوستی ها، مانند سایر روابط، می توانند سمی و همچنین برای ذهن و روح مضر باشند.

برخی از دوستی ها می توانند به سلامت جسمانی شما نیز آسیب بزنند. اگر با نوشیدن یا مصرف مواد دیگر یا رفتاری مانند اختلال در غذا خوردن پیوند خورده اید، شکستن پیوند ممکن است بخشی ضروری از درمان باشد.

غصه خوردن یک دوستی از دست رفته

 نوجوانان و جوانان ممکن است دوستان خود را بیشتر از افراد مسن تر از دست بدهند، زیرا بسیاری از آنها به طور طبیعی در حال گذار هستند. دانشگاه، جابجایی، مشاغل جدید. افراد مسن ممکن است شروع به از دست دادن دوستان مادام العمر به دلیل بیماری یا مرگ کنند. اما صرف نظر از سن شما، از دست دادن یک دوست می تواند ویرانگر باشد.

فردی این را زمانی متوجه شد که بهترین دوستش به یک جامعه مذهبی پیوست که ارتباط با افراد خارجی را محدود می کرد. جامعه مجموعه‌ای از ارزش‌ها، کدهای لباس، و هنجارهای خاصی داشت که این فرد با آن‌ها مطابقت نداشت.پس از اینکه کریس و خانواده اش ساکن شدند، او نامه ای به دوستش نوشت و توضیح داد که به این دوستی پایان می دهد تا روش های مدرن او بر فرزندانش تأثیر نگذارد.

دوستش شوکه، عصبانی و دلشکسته بود.دکتر Raychelle Cassada Lohman، در مقاله ای در مورد سوگواری این نوع از دست دادن، این موارد را به عنوان پاسخ های عادی به از دست دادن یک دوستی توصیف می کند.درست مثل اینکه دوستش مرده بود، نیاز داشت که تغییر در زندگی اش را بپذیرد، احساساتش را تجربه کند و با آنها کنار بیاید.

دوستی های عمدی

آیا در مورد “مناطق آبی” شنیده اید، مناطقی در سراسر جهان که در آن مردم تمایل دارند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند؟ این مکان‌ها به موضوع مطالعه تبدیل شده‌اند، زیرا محققان تلاش می‌کنند تا دریابند چه چیزی آنها را به نقاط داغ زندگی سالم و طول عمر تبدیل می‌کند.

. برای راهنمایی‌های کاربردی‌تر، «چگونه در بزرگسالی دوستانی پیدا کنیم» نوشته دان بوتنر، نویسنده منطقه آبی. برخی از توصیه‌های او، مانند «با مردم صحبت نکنید»، ممکن است به شما انگیزه دهد تا مهارت‌های اجتماعی را که قبل از قرنطینه‌های همه‌گیر داشتید، بازسازی کنید.

همچنین ممکن است بخواهید کتاب جراح عمومی دکتر ویوک مورتی، با هم: قدرت شفابخش ارتباط انسانی در دنیای گاهی تنها را بررسی کنید. و پست های ما را در این فضا در مورد تنهایی ، انزوا، و نحوه ایجاد ارتباط از دست ندهید .

 

مجموعه ی رامش روان سعی دارد برای مراجعین  محیطی فراهم آورد تا دنیای جدیدی را لمس کنند.
جهت دریافت وقت مشاوره به ما پیام دهید.

منبع

سایر مقالات
آدرس اینستاگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button