شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

چگونه احساس دلتنگی برای خانه در مهاجران متوقف می شود ؟

چگونه احساس دلتنگی برای خانه در مهاجران متوقف می شود ؟

 

توقف احساس دلتنگی برای خانه در مهاجران: هفته اول شما در خارج از کشور در حال پرواز در ارتفاع هستید. هیچ چیز نمی تواند شما را لمس کند! همه چیز جدید و شگفت انگیز است. متوجه می‌شوید که از پیام‌های نگران‌کننده مادر طفره می‌روید و هر کامنت «خیلی حسود» را در اینستاگرام لایک می‌کنید. سپس، وقتی همه چیز شروع به کند شدن می کند و زندگی روتین تر می شود، شروع به خزش می کند.

دلتنگی. زمانی که می‌خواهید آخرین لقمه دسر را با بهترین دوستتان به اشتراک بگذارید، سنگینی و سفتی در قفسه‌ی سینه‌تان ترکیب شده است، اما آنها اقیانوس‌ها دورتر هستند. وقتی بعد از یک روز طولانی کار داوطلبانه فقط می خواهید مادر را در آغوش بگیرید. یا زمانی که فقط نیاز به استراحت از همه چیزهای جدید و متفاوت دارید.

دلتنگی کاملا طبیعی است. ما تا آنجا پیش می رویم که بگوییم حتی مسافران حرفه ای مانند ریک استیو گه گاه احساس دلتنگی می کنند. اما، چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که گرفتار “احساس دلتنگی” نمی شوید؟ راز اینکه چگونه دلتنگی را پشت سر بگذارید تا بتوانید در اسرع وقت دوباره به خود قبلی خود بازگردید چیست؟

ما از چند نفر از متخصصان خواستیم بهترین نکات و ترفندها را برای خلاص شدن از دلتنگی در هنگام دلتنگی از خانه، از جمله راه‌های خاص برای مقابله با دلتنگی در هنگام سفر، ارائه دهند.

توقف احساس دلتنگی برای خانه در مهاجران:بین آنچه که همه افراد اطراف شما احساس می کنند و قلب شما واقعاً کجاست، جدایی وجود دارد. تو نه اینجا هستی و نه اونجا شما در خانه نیستید، اما به طور کامل در جایی که هستید سرمایه گذاری نکرده اید، و این نوعی برزخ عجیب است. گاهی مردم احساس افسردگی می کنند یا کمبود انرژی دارند.. همیشه کار ساده ای نیست، گاهی اوقات دلت برای خانواده ات تنگ می شود. و سپس، دانستن اینکه هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید این تجربیات را به افرادی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید منتقل کنید شرایط را بدتر میکند.

شش راه برای مقابله با دلتنگی

  1.  روی نکات مثبت تمرکز کنید

سعی می کنیم در هر جایی که هستیم روی جنبه های مثبت تمرکز کنیم. به یاد داشته باشید، شما برای مدت کوتاهی آنجا هستید. خواه سه ماه، شش ماه یا یک سال باشد، در یک چشمک می گذرد. گاهی لازم است یک قدم به عقب برگردید و متوجه شوید که دقیقا کجا هستید. از تفاوت هایی که ممکن است دلیل دلتنگی شما باشد لذت ببرید.

  1.  زیاد با خانه تماس نگیرید

هر بار که آنها را از دست دادید با خانه تماس نگیرید! راستش خیلی درسته وقتی دائماً در اسکایپ هستید و کاملاً انرژی خود را در خانه سرمایه گذاری می کنید، چیزهای زیادی را در کشور جدید خود از دست می دهید.

  1.  در تماس باشید

دوستان و خانواده خود را در خانه نادیده نگیرید. با آنها در تماس باشید؛ آنها هم دلتنگ تو هستند! گاهی اوقات تماس با دوستان و خانواده تنها چیزی است که در هنگام غیبت از خانه به آن نیاز دارید.

  1.  دوستان جدیدی در خارج از کشور پیدا کنید

دوستانی از سرتاسر دنیا هستند که به همان دلیل به مکانی مشابه شما آمده اند. خانواده و دوستان، آنها می توانند حمایت کنند، اما نمی دانند احساس دلتنگی چیست. به یاد داشته باشید، آنها [دوستان جدید شما] به احتمال زیاد همان چیزی را تجربه می کنند که شما دارید (از دست دادن خانه!)، و آنها به همان اندازه که شما به آنها نیاز دارید به شما نیاز دارند. بنابراین، چه کسی بهتر از کسی که به تازگی آن را با شما پشت سر گذاشته، درباره آنچه در آن لحظه بسیار عجیب-فرهنگی- متفاوت اتفاق افتاده صحبت کند؟ وقتی احساس دلتنگی می کنید این یک استراتژی عالی است.

  1.  احساسات خود را بنویسید

اگر بخواهیم کارهایی را که هر روز انجام می دادیم به یاد بیاوریم، عالی است. فهرستی از تمام چیزهایی که در مورد خانه دلتنگ شده‌اید تهیه کنید و سپس، درست در کنار آن، فهرستی از تمام چیزهایی که از زمانی که خانه را ترک کرده‌اید، تهیه کنید. روزهای خوبی خواهند بود.

  1.  از خود یک «روز تعطیل» پذیرایی کنید

اگر به آن نیاز دارید استراحت کنید. به خودتان این اجازه را دهید که روزی مرخصی را بگیرید. خودتان را با غذای آرام پذیرایی کنید. و برای افرادی که در سرتاسر دنیا احساس می کنند برای من نزدیک  هستند، کارت پستال بنویسید

فقط بدانید که وقتی برگشتید خانه کاملاً در کنار شما خواهد بود. بیرون بروید، کاوش کنید، دوست پیدا کنید، بوی آن کشور را استشمام کنید، بویی که احتمالا دیگر هرگز فرصت انجام آن را نخواهید داشت. جدید بودن اطرافتان را در آغوش بگیرید و آن را به بخشی از خود تبدیل کنید.

انتخاب برای سرمایه گذاری در زندگی در خارج از کشور به این معنی است که خانه دومی را در سراسر جهان ایجاد می کنید که روزی بدون شک دلتنگ آن نیز خواهید شد. شما کسی هستید که تغییر کرده اید خانه بزرگ‌تر می‌شود و همه افرادی را که در سفر شما را تغذیه کرده‌اند، در بر می‌گیرد. و، وقتی به خانه برگشتید، چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن با دوستان و خانواده خود خواهید داشت.برنامه خود را در خارج از کشور مرور کنید و به مسافران آینده کمک کنید.

 

مجموعه ی رامش روان سعی دارد برای مراجعین  محیطی فراهم آورد تا دنیای جدیدی را لمس کنند.
جهت دریافت وقت مشاوره به ما پیام دهید.

منبع

سایر مقالات
آدرس اینستاگرام

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button