شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

3 راه برای کنترل اضطراب

3 راه برای کنترل اضطراب

  • افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند می توانند از رفتارهای کسانی که مسائل اضطرابی ندارند بیاموزند.

  • افرادی که سطح اضطراب پایینی دارند، اضطراب آنها را دستپاچه نمی کنند.

  • اجتناب از موقعیت های ترسناک و اطمینان بیش از حد باعث تداوم اضطراب می شود.

Dingzeyu Li/Unsplash
مادری در طول چرت زدن کودک نوپا چندین بار یک مانیتور ویدئویی را چک می کند تا مطمئن شود که او نفس می کشد.
مرد جوانی قبل از مصاحبه شغلی احساس اضطراب می کند و به دلیل ضعیف بودن خود را سرزنش می کند.

تقریباً همه حداقل هر چند وقت یک بار اضطراب را تجربه می کنند. با این حال، کسانی که دارای اضطراب مشکل‌ساز هستند، تمایل دارند کارهایی انجام دهند که به طور ناخواسته ترس آنها را تقویت کرده و آن را بدتر می‌کند.

خیلی ساده تر است که به کسی بگویید از انجام کاری دست بکشد تا اینکه واقعاً متوقف شود، اما آگاهی از این تله های رفتار اضطرابی اولین قدم عالی است. به نوبه خود، هرچه بیشتر بتوانید مانند فردی رفتار کنید که درگیر اضطراب نیست، در دراز مدت وضعیت بهتری خواهید داشت.

در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که باید از افرادی که مشکل اضطراب ندارند یاد بگیرید.

3 راه برای کنترل اضطراب

1. هنگامی که احساس اضطراب می کنید، خود را گم نکنید .

وقتی افرادی که دارای اضطراب پایه پایین هستند مضطرب می شوند، خودشان را در مورد آن موضوع مورد آزار قرار  نمیدهند. قبول می کنند. آنها متوجه می شوند که عصبی شدن قبل از سخنرانی، در حین امتحان، یا نگاه کردن به نرده در یک طبقه بالا طبیعی است. آنها به سرعت متوجه می شوند که چرا مضطرب هستند و خودشان را به خاطر این احساس قضاوت نمی کنند. سپس این احساسات در نهایت خود به خود حل می شوند.

برعکس، بسیاری از افرادی که مشکلات اضطرابی دارند، خود را به خاطر تجربه اضطراب سرزنش می کنند، که فقط آن را بدتر می کند. به عنوان مثال، بسیاری از مردانی که اجتماعی شده اند قوی و آرام هستند، معتقدند که اضطراب نشانه ضعف است.

وقتی احساس اضطراب می کنید، به خود بگویید که اشکالی ندارد که چنین احساسی داشته باشید. فقط به این دلیل که شما چنین احساسی دارید، به این معنی نیست که یک فاجعه در شرف وقوع است. اگر می توانید محرک اضطراب خود را شناسایی کنید، به خود بگویید: “من احساس اضطراب می کنم زیرا________، و این منطقی است/خوب است که ___________.”

به عنوان مثال، من احساس اضطراب می کنم زیرا به تازگی شنیده ام که فردی دچار حمله قلبی شده است و شروع به نگرانی در مورد سلامتی خود کردم. این منطقی است زیرا من مستعد اضطراب سلامتی هستم.

اگر نمی توانید یک محرک را شناسایی کنید، می توانید به خود بگویید که حتی با وجود اینکه نمی دانید چرا مضطرب هستید، اما خود به خود از بین می رود.

3 راه برای کنترل اضطراب

2. از موقعیت های اضطراب آور اجتناب نکنید.

هیچ کس نمی خواهد احساس اضطراب کند، و منطقی است که اجتناب و اضطراب دست به دست هم بدهند. اجتناب از موقعیت‌های اضطراب‌آور خودتقویت‌کننده است: اضطراب کاهش می‌یابد و وقتی از چیزی اجتناب کنید ، باعث احساس آرامش می‌شود. پیام این است: وای، خوشحالم که از آن چیز ترسناک اجتناب کردم .

با این حال، با اجتناب، هرگز یاد نمی گیرید که می توانید یک موقعیت را مدیریت کنید. درعوض باعث می‌شود که حتی تهدیدکننده‌تر به نظر برسد، و دفعه بعد که با آن موقعیت مواجه شدید، اضطراب را تداوم می‌بخشد. به علاوه، استفاده از اجتناب به عنوان یک استراتژی می تواند دنیای شما را کوچکتر و کوچکتر کند.

افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم نمی کنند، با وجود اینکه احساس اضطراب می کنند، کارهایشان را انجام میدهند.

اگر تمایل به اجتناب دارید، مقابله با یک موقعیت ترسناک می تواند سخت باشد. بنابراین، در نظر بگیرید که شرایط را تجزیه کنید و تمرین کنید. برای مثال، فردی که فوبیای رانندگی دارد می‌تواند با نشستن در کنار راننده یک ماشین پارک شده شروع کند. سپس آنها می توانند رانندگی را در یک پارکینگ خالی، سپس در یک خیابان فرعی خلوت و سپس در ترافیک بیشتر تمرین کنند.

از طرف دیگر، می‌توانید روی کنترل‌تر کردن وضعیت کار کنید. اگر نگران رفتن به مهمانی هستید که کسی را نمی شناسید، با خود متعهد شوید که نیم ساعتی بروید یا یک نفر را با خود بیاورید.

3 راه برای کنترل اضطراب

3. هنگام احساس اضطراب بیش از حد به دنبال اطمینان نباشید.

همه ما گاهی اوقات می خواهیم کمی اطمینان داشته باشیم. شاید شما یک علامت فیزیکی غیرعادی دارید. شما با WebMD مشورت می کنید یا از شریک یا یکی از اعضای خانواده خود می پرسید که آیا آنها فکر می کنند موضوع جدی است. یا شاید فکر می کنید اجاق گاز را روشن گذاشته اید و برای بررسی آن رفته اید. کسب اطمینان گاه به گاه خوب است، اما زمانی که تکرار می شود، معمولاً یک مشکل است.

3 راه برای کنترل اضطراب

برای کسی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کند، اطمینان می تواند تقریباً مانند یک داروی اعتیادآور باشد: در حال حاضر احساس خوبی دارد زیرا اضطراب را کاهش می دهد. با این حال، دفعه بعد که اوج اضطراب دیگری وجود دارد، جستجوی اطمینان بیشتری وجود دارد. فرد یاد نمی گیرد که چگونه اضطراب را به طور مستقل تحمل کند. آنها خود را از یادگیری اینکه اضطراب همیشه به طور طبیعی در نهایت محو می شود، محروم می کنند.

اگر خیلی سخت است که خود را از اطمینان جویی باز دارید، ببینید آیا می توانید حداقل برای مدت کمی مقاومت کنید (حتی اگر فقط 30 ثانیه باشد). دفعه بعد که این هوس ظاهر شد، ببینید آیا می توانید کمی بیشتر مقاومت کنید.

اگر مرتباً برای اطمینان به کسی مراجعه می کنید، به او بگویید که از تمایل او برای کمک به شما قدردانی می کنید، اما به او بگویید که این اطمینان برای مدیریت اضطراب اثر معکوس دارد . هر دوی شما می‌توانید دفعه بعد که درخواست اطمینان می‌کنید به چیزی برسید، مثلاً: «می‌دانم که از من اطمینان می‌خواهی، اما از آنجایی که اضطراب شما را تقویت می‌کند، در مقابل دادن آن به شما مقاومت می‌کنم. ”

در مجموع

به یاد داشته باشید که تقریباً همه حداقل در برخی مواقع اضطراب را تجربه می کنند. تفاوت بین کسانی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند و آنهایی که این کار را نمی کنند در نحوه برخورد افراد با آن است.

می توانید با این سوال شروع کنید که آیا یک فرد معمولی غیر مضطرب به روش خاصی عمل می کند یا خیر. اگر پاسخ منفی است، خود را به چالش بکشید تا شروع به ایجاد برخی تغییرات کنید.

مطالب مرتبط

اختلال اضطراب اجتماعی چیست ؟

اضطراب چیست ؟

درمان اضطراب .

منبع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button