شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

انعطاف پذیرتر بودن در برابر انتقاد سازنده

انعطاف پذیرتر بودن در برابر انتقاد سازنده

  • برخی افراد نسبت به انتقاد سازنده بسیار حساس هستند.

  • این مهم است که پاسخ خود را به بازخوردی که از شما می خواهد عملکرد خود را بهبود یا تغییر دهید تعدیل کنید.

  • مدیریت احساسات منفی به شما کمک می کند تا روابط خود را حفظ کنید و رشد شخصی را تقویت کنید.

@mcreynoldsphd با اجازه استفاده شد

هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود که اشتباه کرده است یا اشتباهی انجام داده است. سخت است که بدانی می توانستی کار بهتری انجام دهی یا وضعیت را به گونه ای متفاوت اداره کنی.

اما دریافت انتقاد با نگرش منفی نه تنها بر کیفیت کار شما تأثیر می گذارد، بلکه بر روابط شما با دیگران نیز تأثیر می گذارد. مهم است که به بازخورد دیگران با اعتماد به نفس فروتنانه برخورد کنید و با گشودگی نسبت به دریافت راهنمایی هایی که به رشد و بهبود خود کمک می کند، برخورد کنید.

انعطاف پذیرتر بودن در برابر انتقاد سازنده

من می‌دانم که گفتن این موضوع آسان‌تر از انجام آن است، و زمانی که شما کسی نیستید که انتقاد را دریافت کنید، باور کردن آن آسان‌تر است. برخی از افراد بسیار حساس هستند، به این معنی که حتی کوچکترین انتقاد سازنده یا بازخورد آنها را ناراحت می کند زیرا آنها آن را توهین آمیز می دانند. آنها ممکن است احساس طرد شدن، قدردانی نشدن و حتی شیطانی بودن کنند. اما تجربه احساسات شدید و باور چنین افکار منفی می تواند توانایی شما را برای شنیدن بازخوردهایی که ممکن است مفید باشد، از بین ببرد. و حتی اگر مفید نباشد، رد آنچه دیگران می گویند می تواند منجر به بن بست در ارتباطات شود.

اگرچه مواقعی وجود دارد که انتقاد بیش از حد تند است، و به شیوه ای ناخوشایند ارائه می شود، این وبلاگ بر بازخورد سازنده تمرکز دارد که حتی اگر شنیدن آن سخت باشد، مفید است. مهم این است که در مقابل انتقاد انعطاف پذیر باشیم تا قوی تر شویم و بتوانیم از اشتباهات خود درس بگیریم. در اینجا مواردی وجود دارد که وقتی افکار و احساسات شما بر توانایی شما برای دریافت بازخورد سازنده تأثیر منفی می گذارد، باید به آنها فکر کنید.

انعطاف پذیرتر بودن در برابر انتقاد سازنده
  1. منبع را در نظر بگیرید: اگر شخصی که به شما بازخورد می‌دهد، چه شخصی یا حرفه‌ای، فردی است که به آن اعتماد دارید، ممکن است راهنمایی‌هایی برای ارائه داشته باشد که ارزشمند خواهد بود. و رد کردن کامل هر چیزی که آنها برای گفتن دارند این پیام را ارسال می کند که فکر نمی کنید آنها چیز ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارند. اگر فکر می‌کنید که آن‌ها بی‌پایه هستند، داشتن یک مکالمه آرام و سازنده در مورد آن بسیار مفیدتر از ناراحتی ساده است. رد صمیمانه انتقاد ممکن است بر روابط شما با آنها نیز تأثیر بگذارد. اگر بازخورد از طرف کسی است که به او اعتماد ندارید یا احساس نمی‌کنید که شما را به خوبی می‌شناسد، در نظر بگیرید که ممکن است حرف‌ها یا اعمال شما را اشتباه متوجه شده باشد و با او صحبت کنید.
  2. به احساسات خود فکر کنید:  درگیر فکر همه یا هیچ چیز نباشید، جایی که بازخورد خاص به انتقاد کلی از شخصیت شما تبدیل می شود. به این فکر کنید که چرا ناراحت هستید دریافت بازخورد خاص در مورد موقعیتی که در آن اعمال یا کلمات شما می‌توانست به گونه‌ای متفاوت رفتار شود، به این معنی نیست که شما فرد بدی هستید. همه اشتباه می کنند و همه سزاوار فرصت تغییر و پیشرفت هستند. این بدان معنا نیست که شما باهوش نیستید یا توانایی کمتری در انجام کارتان دارید. این بدان معنا نیست که شما دوست، شریک یا همکار خوبی نیستید.
  3. با فردی که بازخورد می دهد همدلی کنید :قرار دادن خود به جای طرف مقابل به شما کمک می کند تا بفهمید که اگرچه دریافت بازخورد برای شما آسان نیست، اما دادن بازخورد برای او نیز ممکن است آسان نباشد، به خصوص اگر منفی باشد. به این فکر کنید که اگر شما بودید که در مورد رفتار آنها نظر می دادید، ممکن بود احساس کنید. دادن بازخورد منفی به دیگران جالب نیست، پس تصور کنید که آنها چه احساسی دارند. گاهی اوقات لازم است به دیگران بگوییم که چگونه به ما آسیب رسانده اند یا رفتار آنها چگونه بر ما تأثیر می گذارد، اما این بدان معنا نیست که آنها هیچ کاری را درست انجام نمی دهند. این برای ما نیز صادق است.
  4. میزان شخصی سازی خود را محدود کنید: وقتی شخصی به شما می گوید که اشتباهی مرتکب شده اید یا کاری را که انجام داده اید دوست نداشته است، آن را در زمینه ای که برای آن در نظر گرفته شده است در نظر بگیرید. بیشتر اوقات، انتقاد سازنده در مورد رفتار خاص در شرایط خاص ارائه می شود. به عنوان مثال، بررسی عملکرد برای بهبود رفتار و مسئولیت های مرتبط با کار در نظر گرفته شده است. انتقاد بین فردی زمانی انجام می شود که افراد در تلاش برای حل تعارض یا بهبود روابط خود هستند. تعمیم بیش از حد انتقاد برای منعکس کردن شخصیت شما، یا هر چیزی در مورد شما به عنوان یک فرد کامل، منجر به حساسیت مفرط می شود که غیرمولد و ناسالم است. واکنش بیش از حد به انتقاد دیگران ممکن است باعث شود آنها به شما اعتماد نکنند .
انعطاف پذیرتر بودن در برابر انتقاد سازنده

هیچ یک از ما از بازخورد یا انتقاد دیگران فرار نمی کنیم. همه ما در محل کار، در روابطمان، در میان دوستانمان و در خانواده با آن مواجه هستیم. یادگیری نحوه برخورد مؤثر با آن به شما کمک می کند تا فردی متفکرتر و انعطاف پذیر باشید.

مطالب مرتبط

منبع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button