شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

وقتی احساس شکست می کنید چه کاری باید انجام دهید.

وقتی احساس شکست می کنید چه کاری باید انجام دهید.

امتیاز کلیدی

  • هنگامی که افراد تصور منفی از خود دارند، ممکن است در مواجهه با چالش ها به سرعت احساس شکست کنند.
  • تأمل در “خود واقعی” خود می تواند احساس خوشبختی بیشتری ایجاد کند.
  • روابط می توانند از هر دو جنبه عملی و عاطفی حمایت کنند.
پیکسل ها
منبع: Pexels

نتیجه همیشه یکسان است: هر بار که در رسیدن به هدف خود کوتاهی می‌کنید، به خود انتقادی بازمی‌گردید. در این صورت رها کردن همه منفی‌ها، اگر نگوییم غیرممکن، دشوار است، که باعث تخلیه جدی انگیزه شما می‌شود . می خواهید خودتان را بهتر کنید؟ از اینجا شروع کنید ، شناخت خوب خود نه تنها می تواند شما را در مورد کارهایی که برای تغییر باید انجام دهید آگاه می کند، بلکه می تواند شما را برای نزدیک شدن به خود به شیوه ای مثبت تر باز کند. با این حال، گاهی اوقات، افراد نیاز به انجام کارهای بیشتری برای کمک به تقویت روحیه خود دارند. آنها باید مستقیماً خودپذیری را ایجاد کنند.

هنگامی که افراد تصور منفی از خود دارند، جای تعجب نیست که در مواجهه با چالش ها به سرعت احساس شکست کنند. هر مانع، اشتباه یا شکست می‌تواند دلیلی باشد بر چیزی که از قبل می‌دانند – اینکه موفق نخواهند شد و حالشان خوب نیست. اگر این شما را توصیف می کند، مهم است که یاد بگیرید برای خود ارزش قائل شوید.

روی ارزش گذاشتن برای خودت تمرکز کن نه کاری که انجام می دهی. وقتی مردم به دستاوردهای خود نگاه می کنند تا تأیید کنند که شایسته هستند، احساس خوبی در آنها نسبت به خودشان بر این دستاوردها سوار می شود. بنابراین، اگر عملکرد خوبی داشته باشید، احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت. اگر عملکرد ضعیفی داشته باشید، احساس شایستگی کمتری خواهید داشت. اما شما بیشتر از دستاوردهای خود هستید. همانطور که هر نوزادی به عنوان یک انسان شایسته در این دنیا به دنیا می آید، شما نیز به خاطر این که خود هستید لایق هستید.

شما می توانید با نگاه کردن به درون خود و روابط خود به این احساس خودپذیری دست یابید:

قدرت درون شما تحقیقات نشان داده است که وقتی مردم به «خود واقعی» خود فکر می‌کنند (از جمله ویژگی‌هایی که معتقدند دارند، حتی اگر آن‌ها را نشان ندهند)، احساس خوشبختی بیشتری به دست می‌آورند و معنای بیشتری را در زندگی خود درک می‌کنند.

می‌توانید این موضوع را با ترتیب دادن زمانی بدون مزاحمت برای فکر کردن در مورد ارزش‌های خود و آن ویژگی‌هایی که احساس می‌کنید مشخصه «شما واقعی» هستند، آزمایش کنید. وقتی تصور کنید که آنها را بیان کنید، آنها احساس “درست” خواهند کرد. پس از مدتی فکر کردن به این موضوع، در مورد احساسی که نسبت به خود دارید فکر کنید. (حتی ممکن است بخواهید همین الان مکث کنید و این کار را انجام دهید.) به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که احساس خوبی نسبت به خودتان دارید. این همان احساسی است که شما می خواهید پرورش دهید.

وقتی احساس شکست می کنید چه کاری باید انجام دهید.

تمرین روزانه این تمرین را در شرایط خوش خیم و مثبت انجام دهید – نه در میانه یک بحران عاطفی. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که احساس بهتری نسبت به خودتان دارید (که خودپذیری بیشتری دارید) حتی زمانی که زندگی طبق برنامه پیش نمی رود.

قدرت روابط مردم موجودات اجتماعی هستند و روابط به دو صورت عملی و عاطفی از ما حمایت می کنند. در روابط سالم، دیگران عموماً شما را مثبت می بینند – حتی اگر ممکن است نظرات متفاوتی نسبت به شما داشته باشند یا در مورد موقعیت های خاص از شما ناراحت باشند. با گشودن به روش های مثبت آنها برای درک شما و احساسات خوب آنها در مورد شما، احساس بیشتری از پذیرش خود را پرورش می دهید.

ممکن است برای شما مفید باشد که دوستان واقعاً حامی و دلسوز را شناسایی کنید – کسانی که به شما احترام مثبت می دهند. یک نفر را انتخاب کنید و به آنچه به نظر می رسد برای شما ارزش قائل هستند فکر کنید. اگر نمی دانید، مستقیماً از آن شخص بپرسید. همانطور که در مورد این موضوع فکر می کنید، به خود اجازه دهید واقعاً پیام های مثبت را دریافت کنید. اگر متوجه شدید که پیام را رد می کنید، به خود یادآوری کنید که آنها واقعاً شما را به این شکل می بینند. سپس، یک بار دیگر، تمرین کنید که به خود اجازه دهید بازخورد مثبت را دریافت کنید. هنگامی که می توانید اجازه دهید فرو برود، این روند را برای هر دوست انجام دهید.

وقتی احساس شکست می کنید چه کاری باید انجام دهید.

ممکن است انجام این تمرین به طرز شگفت آوری برای شما دشوار باشد. اما به آن پایبند باشید. آن را به طور منظم تمرین کنید تا زمانی که با دید مثبت احساس راحتی بیشتری کنید … تا زمانی که بتوانید خود را مثبت ببینید.

همانطور که احساس خودپذیری شما قوی تر می شود، به احتمال زیاد شکست ها را به عنوان مشکلات لحظه ای در نظر خواهید گرفت، نه دلیلی بر ناکافی بودن خود. این می تواند به شما کمک کند تا دوباره بلند شوید و دوباره امتحان کنید. با چنین پشتکار، مهم نیست که چه اهدافی دارید، شانس خود را برای دستیابی به آنها افزایش خواهید داد.

توجه: افراد بسیار زیادی به این مقاله پاسخ داده اند، زیرا آنها در رنج زیادی هستند. آنها بیان کرده اند که این مقاله برای آنها صدق نمی کند زیرا احساس می کنند بیش از حد در درد یا موقعیت دردناک خود گیر کرده اند. اگر می توانید با این پاسخ ارتباط برقرار کنید، به خاطر داشته باشید که تمرکز این پست اشاره به یکی از راه های نزدیک شدن به مبارزات زندگی و احساس شکست است. اگر مفید نیست و درد شما بسیار زیاد است، لطفا به دنبال کمک حرفه ای باشید. اگر درمان را امتحان کرده اید و کمکی نکرد، ممکن است بخواهید دوباره آن را با یک درمانگر دیگر امتحان کنید. امیدوارم درمانگر مناسب خود را پیدا کنید – فردی که با او ارتباط برقرار کنید و بتواند با موفقیت راهی برای کاهش درد و کشف مجدد (یا برای اولین بار کشف) شادی با شما کار کند.، شادی و/یا رضایت عمیق درونی در زندگی شما.

همچنین ممکن است تماشای ویدیوی کوتاه مرتبط، یادگیری حقیقت: شما شایسته هستید، مفید باشد.

وقتی احساس شکست می کنید چه کاری باید انجام دهید.

 

 پست های وبلاگ فقط برای اهداف آموزشی عمومی است. آنها ممکن است برای موقعیت خاص شما مرتبط باشند یا نباشند. و نباید به آنها به عنوان جایگزینی برای کمک حرفه ای اعتماد کرد.

مطالب مرتبط

منبع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button