شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

درباره زبان بدن چه میدانید؟

درباره زبان بدن چه میدانید؟

ارتباط غیرکلامی پیچیده است. افزایش آگاهی و درک زبان بدن دیگران به زمان و تمرین نیاز دارد.

همه، از ماموران FBI گرفته تا متخصصان منابع انسانی، زبان بدن را برای سرنخ هایی در مورد شخصیت افراد بررسی می کنند.

برای مفسران رسانه‌ها معمول است که حالت‌ها، ژست‌ها و حالات چهره چهره‌های عمومی را برای آگاهی از نگرش‌ها، باورها و دنیای درونی مورد بررسی قرار دهند.

به عنوان مثال، نگاه خشمگین به چهره عاشقان مشهور، نگرانی را در مورد مشکل در بهشت ​​در سرفصل‌ها ایجاد می‌کند، یا دست دادن بی‌دلیل بین سیاستمداران به بحثی در مورد احساس تفرقه تبدیل می‌شود.

در اوایل دهه 1970، آلبرت محرابیان، مهندسی که به پژوهشگر ارتباطات غیرکلامی پیشگام تبدیل شد، چیزی را یافت که گاهی به عنوان قانون 7-38-55 شناخته می شود .

این به این معنی است که از همه پیام‌ها، تنها 7 درصد کلامی (فقط کلمات)، 38 درصد صوتی (لحن صدا، لحن و سایر صداها) و 55 درصد از طریق اشکال ارتباط غیرکلامی (بدون کلمه) است.

پیام‌های غیرکلامی آنقدر برای موفقیت در زندگی مهم هستند که رهبران در بسیاری از زمینه‌ها حتی متخصصان زبان بدن شخصی را استخدام می‌کنند تا به آنها کمک کنند بدون کلام بهتر ارتباط برقرار کنند.

برای یک فرد معمولی که در آن روز زندگی می کند، بیشتر درک شما از زبان بدن به ظاهر خودکار است.

به عنوان مثال، سرپرست شما به شما دستور می دهد و احتمالاً با تکان دادن سر به آنها اجازه می دهد که متوجه شوند. دوست شما لبخند می زند و شما ممکن است ارتباط گرمی را فرض کنید.

با این حال، وقتی صحبت از درک واقعی نحوه ارتباط غیرکلامی افراد می شود، ارزش آن را دارد که نکات و نکات زبان بدن را یاد بگیرید.درباره زبان بدن چه میدانید؟همه چیز درباره زبان بدن

 

زبان بدن چیست؟

در ابتدایی ترین سطح، زبان بدن یک سیگنال بیرونی از وضعیت عاطفی درونی فرد است. زبان بدن داستانی است که بدن ما در مورد اینکه چگونه فکر می کنیم و چه احساسی داریم می گوید.

درک زبان بدن مستلزم مروری بر انواع مختلف ارتباطات غیرکلامی و معنای آنهاست.

انواع زبان بدن

به گفته باربارا و آلن پیز، نویسندگان « کتاب قطعی زبان بدن »، محققان تقریباً یک میلیون نشانه و سیگنال غیرکلامی را ثبت کرده‌اند.

برخی از این نشانه ها و سیگنال ها عبارتند از:

  • حالات چهره (برآمدگی ابرو نشان دهنده تعجب، اخم نشان دهنده عصبانیت، اخم نشان دهنده غم و اندوه)

  • نشانه های غیرکلامی (لبخند، چشمک زدن، تکان دادن سر)

  • حرکات دست (شست بالا، تکان دادن، اشاره)

  • وضعیت (قوز کردن، کج شدن سر، صاف نشستن)

  • ارتباط چشمی

درباره زبان بدن چه میدانید؟

نحوه درک و خواندن زبان بدن

باربارا و آلن پیز در کتاب خود می نویسند: “بیشتر مردم به طور قابل ملاحظه ای از سیگنال های زبان بدن و تأثیر آنها بی اطلاع هستند، علیرغم این واقعیت که ما اکنون می دانیم که بیشتر پیام ها در هر مکالمه رو در رو از طریق سیگنال های بدن آشکار می شود.” .

خواندن و درک زبان بدن زمان بر است و در جهت یابی چندین جنبه از زندگی مهم است، از جمله:

  • ابراز صمیمیت
  • ارائه اطلاعات
  • انجام حرفه ای بودن

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام کار بر روی بهبود مهارت های ارتباط غیرکلامی خود به خاطر بسپارید.

درباره زبان بدن چه میدانید؟

خودت ضبط کن

بلیک ایستمن، خالق گروه غیرکلامی و استاد کمکی سابق روانشناسی در نیویورک، پیشنهاد می کند که ثبت ارتباط خودمان به صورت ارائه یا با یک دوست مورد اعتماد یکی از بهترین ابزارها برای افزایش آگاهی از زبان بدن ما است.

او می‌گوید: «داده‌های رفتاری خام – که از طریق ویدیو نمایش داده می‌شوند – واقعیت چیزی است که اتفاق می‌افتد.

به گفته ایستمن، تجزیه و تحلیل ویدیو به ما اجازه می دهد تا سرعت خود را کاهش دهیم و نحوه برقراری ارتباط غیرکلامی را با دقت بیشتری مطالعه کنیم.

در ریز بیان ها تنظیم کنید

تبدیل شدن به یک ناظر ادراکی در ارتباط غیرکلامی مستلزم توجه دقیق به حرکات ظریف، مانند کج شدن سر، چرخش چشم، یا جابجایی های کوچک دهان است.

تماشای صورت یا بدن شخصی برای انجام حرکات ظریف می تواند به شما کمک کند تا با آنچه که ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه بیان می کند بیشتر آشنا شوید.

درباره زبان بدن چه میدانید؟

فرضیات خود را بررسی کنید

همانطور که بسیاری از زبان بدن ما خودکار است، بیشتر درک ما از زبان بدن دیگران نیز خودکار است – و اغلب بدون تردید باقی می ماند.

ممکن است شخصی حالتی خالی در صورتش داشته باشد که شما ممکن است آن را به دلیل بی علاقگی یا حتی عصبانیت در نظر بگیرید. اما همیشه اینطور نیست. شاید این بیان نحوه ابراز رضایت آنها باشد – یا شاید افکار آنها کاملاً جای دیگری باشد.

در مواردی که از نظر اجتماعی مناسب است، ممکن است درخواست توضیح ملایمی برای تطبیق احساسات با حالات چهره داشته باشید. ممکن است بپرسید، “در مورد چیزی که من گفتم چه احساسی دارید؟”

ارتباط غیرکلامی را در زمینه قرار دهید

ارتباطات غیرکلامی در فرهنگ ها و محیط های مختلف به طور متفاوتی تفسیر می شود.

بوسه بر گونه در آمریکا می تواند یک ژست عاشقانه باشد اما در بخش هایی از اروپا صرفاً یک سلام افلاطونی است. تماس چشمی مداوم می تواند نشان دهنده توجه مؤدبانه در محل کار باشد، اما در یک پارک عمومی ممکن است بی ادب به نظر برسد.

دانش آموز رفتار انسانی از طریق زبان بدن تا حدودی مستلزم مطالعه قوانین ناگفته خرده فرهنگ ها و محیطی است که در آن زندگی می کنید.

درباره زبان بدن چه میدانید؟

جایی برای ناشناخته ها بگذارید

وقتی ارتباط غیرکلامی دیگران را تفسیر می‌کنیم، به راحتی می‌توان تصور کرد که معنایی که به تعامل می‌دهیم، درست است.

ایستمن، که هزاران مشتری را در مورد چگونگی بهبود زبان بدن خود راهنمایی کرده است، توصیه می کند آنچه را که در مورد نحوه ارتباط دیگران نمی دانیم، بپذیریم.

او می‌گوید: «اغلب یک گسست رفتاری بین آنچه مردم می‌خواهند نشان دهند و نحوه نشان دادن آن وجود دارد».

فراتر از قطع ارتباط رفتاری، نادیده گرفتن تأثیر روزهای بد، بیماری‌ها و حواس‌پرتی‌هایی که ممکن است در هر تعاملی بر زبان بدن فرد تأثیر بگذارد، مفید نیست.

درباره زبان بدن چه میدانید؟

آیا زبان بدن می تواند گمراه کننده باشد؟

جو ناوارو، نویسنده ” فرهنگ لغت زبان بدن ” در مصاحبه با مجله Wired گفت: “ما هرگز در وضعیتی نیستیم که اطلاعات را منتقل نکنیم .”

ناوارو، مامور سابق اف‌بی‌آی، از طریق ژست‌ها، حرکات بدن، حالات صورت و لحن صدا می‌داند چقدر اطلاعات می‌توانیم یاد بگیریم. او همچنین می داند که چقدر باید در نحوه تفسیر زبان بدن مراقب باشیم.

به عنوان مثال، فرض کنید همسرتان دست های خود را روی هم می زند. ممکن است تصور کنید که آنها در حال بستن خود هستند، اما اگر بازوهای ضربدری آنها نشان دهنده بغل کردن خود باشد، چه؟ یا شاید همکارتان گلویش را صاف می کند و شما تعجب می کنید که آیا ممکن است دروغ بگوید. اما آیا ممکن است سرما بخورند؟

به گفته ناوارو و ایستمن، اینها روایت های رایج زبان بدن نادرست هستند. روی هم گذاشتن دست ها و صاف کردن گلو می تواند رفتارهای خودآرام کننده یا آرام بخش باشد و لزوماً دلیلی بر بی علاقگی یا فریب نیست .

معنایی که ما به ارتباطات غیرکلامی دیگران می دهیم می تواند بسیار گمراه کننده یا حتی توانا باشد.

بیایید فرض کنیم که شما فردی را غیر دوستانه می بینید، زیرا او آنقدر که از نظر اجتماعی انتظار می رود لبخند نمی زند. اما این امکان وجود دارد که آن فرد بهتر از آن چیزی باشد که شما تصور می کنید. در واقع، برخی از افراد یک عاطفه صاف را تجربه می کنند ، که در آن حالات چهره کمتری نسبت به دیگران نشان می دهند.

ایستمن می‌گوید: «اولین قدم در رفتار خواندن این است که واقعاً درک کنید که چقدر اشتباه می‌کنید.»

بیایید خلاصه کنیم:

ارتباطات غیرکلامی توسط چندین نیرو شکل می گیرد که عبارتند از:

  • شخصیت

  • محیط

  • زیست شناسی

  • فرهنگ

درک آنچه می گوییم بدون کلام نیاز به تمرین و کنجکاوی – و تمایل به اشتباه کردن – در مورد رفتار انسان دارد.

تمایل به بهبود نحوه خواندن و درک زبان بدن تحسین برانگیز است. انجام این کار ممکن است به شما کمک کند تا بینش بیشتری نسبت به تجربه انسانی کسب کنید.

مطالب دیگر

منبع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button