شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

بدبینی چیست؟

بدبینی چیست؟بدبینی لیوان نیمه خالی است و ابرهای طوفانی که از بالای سرش بیرون می آیند.بدبین ها به دلیل تمایلشان به منفی گرایی به انتظار نشستن برای بدترین ها در بیشتر موقعیت ها، انتقادات زیادی را به دست می آورند.

علاوه بر اینکه بر سلامت روان آنها تأثیر می گذارد، سلامت جسمانی آنها نیز ممکن است ضربه بخورد. بدبینی اگرچه ممکن است در انزوا یا در حد اعتدال مفید باشد، اما با اضطراب ، افسردگی ، اختلالات خواب، خصومت، فشار خون بالا و بیماری قلبی مرتبط است.

فهرست

  • نحوه مدیریت منفی
  • جنبه مثبت بدبینی

چگونه با بدبینی کنار بیاییم

tommaso79/Shutterstock

داشتن انتظارات واقع بینانه، به جای گرفتن موقعیت های بسیار مثبت یا منفی، ممکن است در واقع دستور العملی برای سلامتی و خوشبختی باشد. شاید تعجب آور نباشد که سطوح پایین بدبینی، به جای سطوح بالای خوش بینی ، در واقع با سلامتی بهتر همراه بوده است.

به عبارت دیگر، بدبینی ممکن است یک عامل خطر برای بیماری قلبی و سایر شرایط سلامت جسمی و روانی باشد، اما خوش‌بینی لزوماً از بیمار شدن شما جلوگیری نمی‌کند. به جای هدف دائمی لبخندی روشن و حالت آفتابی یا تسلیم شدن به یک دیدگاه کلی منفی، هدف باید خوش بینی متوسط ​​با دوز روزانه بدبینی باشد.

بدبینی چیست؟

چگونه می توانم با بدبینی خودم مبارزه کنم؟

وقتی افکار منفی به وجود آمدند آنها را نوشته و سپس کنار بگذارید. هیچ توجهی به آنها نکنید ؛ توجه فقط آنها را قدرتمندتر می کند. بزرگنمایی نکنید و روی چیزی متفاوت (مثبت یا خنثی) تمرکز کنید. به جای عجله در انجام کار بعدی، سرعت خود را کم کنید. احساسات دشواری را که ممکن است احساس کنید بپذیرید و جایی برای شادی باز کنید.

 

چگونه می توانم به کسی که دید بیش از حد منفی نسبت به زندگی دارد کمک کنم؟

به جای دوری از افراد بدبین، به سراغ آنها بروید. سعی کنید منابع احتمالی منفی بودن آنها را شناسایی کنید. شاید آنها دوران سختی را سپری می کنند، مانند از دست دادن شغل یا جدایی بد، و می توانند از یک گوش دلسوز استفاده کنند. درک علت نگرش بدبینانه یک فرد می تواند به ایده های خلاقانه برای تقویت شادی آنها منجر شود.

 

جنبه مثبت بدبینی

fizkes/Shutterstock

گاهی اوقات بدبین ها رهبران بهتری می شوند، به ویژه در جاهایی که نیاز به شعله ور شدن تغییرات اجتماعی وجود دارد. بدبینی آنها ممکن است آنها را در برابر تبلیغات و تبلیغات نادرست مقاومت بیشتری نشان دهد . میزان بدبینی که یک فرد یا گروه احساس می کند اغلب می تواند با شرایط سیاسی و اقتصادی در زندگی شخصی و جامعه آنها مرتبط باشد. علاوه بر این، بدبینی تدافعی برای برخی افراد یک استراتژی شناختی مفید است. آنها انتظارات خود را پایین می آورند و سپس با آمادگی کامل برای طیف گسترده ای از نتایج منفی از قبل، از آنها بهتر عمل می کنند.

 

آیا بدبین بودن مزایایی دارد؟

در دوزهای کوچکتر، بدبینی می تواند تطبیق پذیر باشد، زیرا به افراد در مورد تهدیدها هشدار می دهد. به عنوان مثال، بدبینی و بی اعتمادی به دیگران می تواند پرچم قرمز فرسودگی شغلی باشد. آگاهی از این زمینه های مشکل ساز در زندگی، تغییر رفتارهای مضر و اتخاذ نگرش سالم تر و کمتر بدبینانه را ممکن می سازد.

بدبینی چیست؟

آیا افراد منفی باف یا افسرده دنیا را واقع بینانه تر می بینند؟

افراد دارای خلق افسرده ممکن است قضاوت دقیق تری در مورد یک رویداد (واقعی یا خیالی) و درک واقعی تری از توانایی ها و محدودیت های خود نشان دهند. از این پدیده به عنوان رئالیسم افسردگی یاد می شود. این امر هم در میان افرادی که در حالت افسردگی قرار دارند و هم در میان افراد بدبین با “خصلت” طولانی مدت مشاهده می شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button