شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

قطع ارتباط با خانواده

قطع ارتباط با خانواده

قطع ارتباط با خانواده و اختلافات خانوادگی زمانی اتفاق می افتد که حداقل یکی از اعضای خانواده به دلیل منفی طولانی مدت در روابط خود ، فاصله گرفتن از دیگری را آغاز می کند. در حالی که والدین می گویند فرزندان خود را بدون قید و شرط دوست دارند ، ممکن است همیشه اینطور نباشد و منطقی است که یک کودک بزرگسال ارتباط خود را با یکی از والدین یا هر دو قطع کند. در حالی که تجربیاتی که افراد را مجبور به فاصله گرفتن می کند دردناک است ، فرایند بیگانگی به خودی خود نیز بسیار ناخوشایند است. اختلاف بین دو نفر از اعضای خانواده اغلب در یک دوره طولانی اتفاق می افتد ، حتی گاهی اوقات برخی از مهمانی ها را کور می کند.

علل بیگانگی

SJale Shutterstock

علل بیگانگی می تواند شامل سوء استفاده ، غفلت ، خیانت ، قلدری ، بیماری روانی نامناسب ، حمایت نکردن ، رفتار مخرب ، سوء مصرف مواد باشد. غالباً والدین با گرایش جنسی کودک ، انتخاب همسر ، هویت جنسیتی ، مذهب و یا دیدگاه های سیاسی فرزند خود  اهمیتی قائل نیستند. در یک نظرسنجی از بزرگسالان جوان ، حدود 17 درصد بیشتر با پدران خود بیگانگی را تجربه کردند.

 

تعارض والدین و فرزندان

یکی از علت های قطع ارتباط با خانواده تعارض والدین و فرزندان است .بیگانگی نیازی به ابدیت ندارد. به طور متوسط ​​، بیگانگی حدود نه سال به طول می انجامد. برای مادران ، بیش از پنج سال ؛ برای پدران ، بیش از هفت سال. و بیشتر مادران نسبت به پدران توسط فرزندان بزرگسال  مورد قطع رابطه قرار میگیرنداین آمار و زمان بندی در مطالعات مختلف تحقیقاتی در مورد بیگانگی بین والدین و فرزندان بزرگسال ظاهر شده است. با این حال ، هیچ چیز قطعی نیست. مدت زمان طولانی بودن بیگانگی به شما ، اعضای خانواده بیگانه ،به  فشار بیرونی و گذر زمان بستگی دارد.و ، به یاد داشته باشید ، کودکان بزرگسال بزرگسال هستند ، نه کودک.

برای دیدن مقاله سیستم درمان داخلی خانواده اینجا کلیک کنید

شکاف خواهر برادر

یکی از علت های قطع ارتباط با خانواده،شکاف خواهر برادر است. به طور شگفت انگیزی ، بیگانگی خواهر و برادر چندان رایج نیست. به گفته کارل پیلمر در دانشگاه کرنل ، تعداد آمریکایی هایی که کاملاً از خواهر و برادر خود بیگانه هستند نسبتاً اندک است – کمتر از 5 درصد. بقیه ما عمدتا احساسات مثبت یا خنثی را نسبت به خواهر و برادرمان گزارش می دهیم. خواهران و برادران دلایل مختلفی از جمله قلدری ، بدرفتاری فیزیکی یا کلامی ، نداشتن علایق مشترک ، رقابت برای جلب توجه والدین خود یا رقابت به طور کلی  برای بیگانگی خود از خانواده  ذکر می کنند.

چگونه آشتی کنیم

اغلب والدین احساس می کنند که توسط کودک  مورد قطع رابطه قرار گرفته اند بدون اینکه علت درگیری را کاملاً درک کنند. در حالی که ارتباط در حل اختلاف کلیدی است ، هنگامی که فرزند شما همه تماس های شما را مسدود کرده و به فراموشی سپرده شود ، سخت است. به طور متوسط ​​، بیگانگی ها برای همیشه دوام نمی آورند. اگر امیدوار هستید که به بیگانگی پایان دهید ، عصبانیت را بر عصبانیت انباشته نکنید. این امر بی ثمر است. احساسات خود را کنترل کنید.

  • با فرزند خود تماس بگیرید ، به او اطلاع دهید که برای حمایت از او آماده هستید
  • نامه دست نویس یا پست صوتی مختصر بهتر است
  • اگر ارتباط برقرار شد ، بدون دفاع از خود گوش دهید
  • التماس یا تمنا نکنید
  • با دلسوزی گوش دهید
  • سهم خود را در این مشکل بپذیرید ، عذرخواهی کنید
  • اگر کودک با شما قطع رابطه کرده است ، به دنبال درمان و حمایت باشید

منبع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button