شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

سیستم درمان داخلی خانواده

سیستم درمان داخلی خانواده

سیستم درمان داخلی خانواده (IFS) رویکردی برای روان درمانی است که چندین شخصیت فرعی یا خانواده های درون سیستم روانی هر فرد را شناسایی و مورد بررسی قرار می دهد. این شخصیت های فرعی شامل قسمت های زخمی و احساسات دردناک مانند عصبانیت و شرمندگی است و قسمت هایی که سعی می کنند فرد را از درد قسمت های زخمی کنترل کرده و از آن محافظت کنند. شخصیت های فرعی اغلب با یکدیگر و با خود اصلی خود در تعارض هستند ، مفهومی که توصیف کننده شخص با اعتماد به نفس ، دلسوز و کامل است که در هسته هر فرد قرار دارد. IFS بر بهبود قسمت های زخمی و بازگرداندن تعادل و هماهنگی ذهنی با تغییر پویایی که باعث ایجاد اختلاف بین شخصیت های فرعی و خود می شود تمرکز می کند.

زمان استفاده از آن

سیستم درمان داخلی خانواده (IFS) برای درمان افراد ، زوج ها و خانواده ها استفاده می شود. این یک رویکرد مبتنی بر شواهد است که برای درمان انواع بیماری ها و علائم آن مانند افسردگی ، اضطراب ، هراس ، هراس و شرایط جسمانی مانند آرتریت روماتوئید و همچنین بهبود عملکرد عمومی موثر است. تندرستی.

 

چه چیزی انتظار میرود ؟

سیستم درمان داخلی خانواده (IFS )گفتاردرمانی است که در آن شما با یک درمانگر برای شناسایی و درک شخصیت های فرعی خاص یا خانواده هایی که سیستم روانی داخلی شما را تشکیل می دهند ، همکاری می کنید. هنگامی که این قسمت ها را تشخیص می دهید ، درمانگر به شما کمک می کند احساسات خود را در مورد این احساسات سرکوب شده تشخیص دهید ، یاد بگیرید که چگونه این احساسات را رها کنید تا در حل مشکل واقعی آزادتر باشید و در نهایت راههای مثبت تری برای مدیریت تعارضات به تنهایی پیدا کنید. درمانگر ممکن است ابزارهای خاصی را برای کمک به شما در این زمینه پیشنهاد کند ، مانند تمرینات آرامش بخش ، تجسم ، نگه داشتن یک مجله و ایجاد یک نمودار که رابطه بین خود و قسمت های مختلف شما را نشان می دهد.

چگونه کار میکند؟

سیستم های داخلی خانواده IFS در دهه 1990 توسط درمانگر خانواده ریچارد شوارتز ، Ph.D. توسعه داده شد ، که مفهوم خود هسته ای بدون آسیب را که ماهیت شخصیت شما است ، توسعه داد و سه نوع مختلف از شخصیت های فرعی یا خانواده هایی را که در هر یک زندگی می کنند ، مشخص کرد. شخص ، علاوه بر خود این موارد شامل قسمتهای زخمی و سرکوب شده به نام تبعید ، قسمتهای محافظتی به نام مدیران ، که قسمتهای تبعید شده را سرکوب می کند ، و دیگر قسمتهای حفاظتی به نام آتش نشانان است که هنگام رهاسازی ، خود را از درد قسمتهای تبعیدی منحرف می کند. به عنوان مثال ، یک قسمت تبعیدی ممکن است آسیب و عصبانیت سوء استفاده قبلی باشد ، احساساتی که توسط مدیر سرکوب می شود ، در حالی که آتش نشان ممکن است اعتیاد به الکل داشته باشد. یا رفتاری مانند پرخوری که باعث می شود مشتری از مواجهه و تجربه مجدد آن احساسات ناراحت کننده منصرف شود. این بخشها را می توان با دستیابی به سه هدف IFS شفا ، تغییر شکل داده و بهتر مدیریت کرد :

1) قسمت ها را از نقش های شدید آنها آزاد کنید

2) بازگرداندن اعتماد به نفس

3) خود و قسمت ها را هماهنگ و هماهنگ کنید ، بنابراین آنها می توانند به عنوان یک تیم با خود مسئول کار کنند.

برای دیدت مقاله روابط خانوادگی: آنچه از درمان نیاز دارید اینجا کلیک کنید

در درمانگر IFS به دنبال چه چیزی باشید

به دنبال یک روان درمانگر ، مددکار اجتماعی ، مشاور یا سایر متخصصان بهداشت روان با آموزش پیشرفته در درمان IFS باشید. مرکز سیستمهای داخلی خانواده برای رهبری خود برنامه های آموزشی را انجام می دهد. به دنبال درمانگر با آموزش IFS باشید. علاوه بر مجوز و مدارک تحصیلی ، مهم است که یک درمانگر را پیدا کنید که با او راحت باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button