شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

خانواده ترکیبی چیست ؟

خانواده ترکیبی چیست ؟

تشکیل خانواده ترکیبی ، که به عنوان خانواده نامادری نیز شناخته می شود ، همیشه برادی بونچ آسان نیست. و با این حال ، این یک واحد مهم خانوادگی است: طبق اداره سرشماری ایالات متحده ، حدود 15 درصد از کودکان در خانواده های ترکیبی زندگی می کنند. به گفته آن برنان مالک ، روانشناس بالینی ، نامادری شش ساله ، و نویسنده کتاب ازدواج در زندگی مدرن: چرا کار می کند ، وقتی کار می کند ، برای بچه های ناپدری اغلب گیج می شوند و احساسات متضادی دارند یک فرزند خوانده ممکن است بخواهد والدینشان در رابطه ای جدید خوشحال باشند ، اما با این حال نسبت به والدین باقی مانده احساس بی وفایی می کنند. بدون تردید ، کودکان این انتقال را بسیار دشوارتر از والدین تازه ازدواج کرده خود خواهند دید. در اینجا راهکارهایی وجود دارد که همه اعضای خانواده می توانند برای شکوفایی واحد جدید انجام دهند.

چگونه خانواده بسازیم؟

ترکیب دو خانواده در یک خانواده به تلاش نیاز دارد. والدین ناپدری ممکن است احساس کینه داشته باشند. خواهر و برادرهای ناتنی ممکن است احساس شنیده نشدن و نادیده گرفته شدن. اعضای مختلف خانواده ممکن است احساس کنند که تعصب ذاتی وجود دارد و برخی از اعضای خانواده بر دیگران ترجیح داده می شوند. ایجاد روابط جدید می تواند دردناک باشد. برای تشکیل یک خانواده ترکیبی سالم و زمان بر ، زمان ، ارتباط ، یک پوست ضخیم و سایر ویژگی ها نیاز است .

چالش های یک خانواده ترکیبی

گاهی اوقات ممکن است ناپدری از طرف فرزندان نامادری خود نادیده گرفته شود. اما یک فرزند خوانده با مجموعه ای از احساسات بد در مورد زندگی جدید خود رفتار می کند. بیشتر از همه ، گناه واقعی در مورد نبودن با هر دو والدینش وجود دارد و او احساس وفاداری خاصی نسبت به والدینی که وجود ندارد احساس می کند. انتظار داشته باشید که آنها احساس غم و ناراحتی کنند یک رابطه خوب با فرزند خوانده نمی تواند مجبور شود ، شما نمی توانید مردم را وادار به خواسته شما کنید.

چگونه میتوانم به فرزندانم کمک کنم در مورد خانواده ترکیبی جدیدما احساس خوبی داشته باشند؟

اگر فرزندان شما به اندازه شما در مورد خانواده جدید مشتاق نیستند تعجب نکنید .بچه ها کارهای روزمره خود را دوست دارند ، و شما ممکن است آن شیار دنج را مختل کنید ، آنها ممکن است مایل به جابجایی یا حتی واگذاری فضا از نظر جسمی یا روحی به اعضای جدید خانواده نباشند آنها حتی ممکن است اصلا مایل به تعامل با اعضای جدید خانواده نباشند ، اگر میخواهید آنها بطور جدی به خانواده جدید شما علاقه مند شوند ، گوش دادنن به آنها اولین نقطه شروع است.

چگونه می توانم به فرزندان نامادرم کمک کنم که احساس کنند خانواده من هستند؟

هنگام تشکیل یک خانواده جدید ، ایجاد تغییرات بیش از حد زود ممکن است باعث شورش شود. با آشنایی با همه اعضا وارد این رابطه شوید. با زندگی آنها درگیر شوید و آنها را به زندگی خود دعوت کنید. علاوه بر این ، رشد یک پوست ضخیم و عدم تعامل شخصی همیشه کمک می کند

چگونه می توانم به تقویت رابطه بین فرزندم و شریک جدیدم کمک کنم؟

شما نمی توانید یک کودک را مجبور به دوست داشتن یا حتی ناپدری جدید کنید. اما اگر والدین و فرزند خوانده جدید دوست و دوست نداشتن مشترکی را پیدا کنند ، به شما کمک می کند . آیا فیلم ، نمایش ، کتاب یا موسیقی ای وجود دارد که همه آنها به آن علاقه داشته باشند؟ زمینه متقابل به اعضای خانواده کمک می کند تا احساس غربت کنند و از غریبه های کامل خوششان نیاید.

آیا باید فرزندان نامادرم را تنبیه کنم؟

این رابطه برای ناراحتی ایجاد شده است. فرزندان نامادری شما را آزمایش خواهند کرد. آنها می خواهند محدودیت های شما را بدانند. آیا شما یک پیشرو هستید؟ این یک خط خوب است زیرا فرزند خوانده شما نظم و انضباط شما را نمی پذیرد. و چرا آنها باید؟ شما والدین آنها نیستید و انتظار نداشته باشید که آنها شما را به عنوان والدین خود خطاب کنند. بهتر است پایه احترام بگذارید و نظم را به شخص دیگری بسپارید.

از چه قوانین خانه ای باید پیروی کنیم؟

قوانین خانه در هر خانه ، آمیخته یا غیر ضروری است. و ملاقات عادی خانواده محل مفیدی برای ایجاد و تأیید این دستورالعمل ها است. همه باید در تشکیل آیین نامه داخلی خانه نظر داشته باشند. در غیر اینصورت قوانین جدی گرفته نخواهد شد. در اینجا برخی از کارهای معمول و نباید ها برای شروع ذکر شده است: بی احترامی با یکدیگر تعامل نکنید ، فریاد نزنید و صحبت را قطع نکنید ، اعضای خانواده را مورد تعرض قرار ندهید (شامل رسانه های اجتماعی) ، وسایل یک خواهر و برادر را بدون رضایت آنها قرض نگیرید ، از تلفن همراه استفاده نکنید. سر میز شام

آیا ما حتی باید خانواده های خود را ادغام کنیم؟

انگیزه های زیادی برای ترکیب دو خانواده ، از جمله مالی و لجستیکی وجود دارد: تجمیع صورت حساب ها و تقسیم هزینه ها مانند یک برد-برد است. با این حال ، بسیاری از زوج ها زندگی مشترک خود را به تعویق می اندازند. اما قبل از اتخاذ این تصمیم ، مدیریت و مذاکره درباره انتظارات از هر طرف مهم است. آنها تصمیم می گیرند  که زندگی را برای فرزندان خود ثابت نگه دارند . برخی حتی منتظر می مانند تا کوچکترین آنها به دانشگاه برود.

 برای دیدن سیستم درمانی خانواده اینجا کلیک کنید

منبع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button