شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

آیا رها شدن سخت است؟

آیا رها شدن سخت است؟

بله، رها شدن بسیار سخت است. اما برخی از افراد بیشتر از دیگران از اثرات طرد شدن عاشقانه رنج می برند. چه چیزی رفتن از یک رابطه را برای برخی سخت می کند؟ و چه چیزی می تواند به کاهش درد کمک کند؟

 

رها شدن می تواند آزاردهنده باشد، اما راه های اثبات شده ای برای کاهش درد وجود دارد

  1. دوباره با خودتان ارتباط برقرار کنید

دیوید اسبارا روان‌شناس می‌گوید از آنجایی که بسیاری از آنچه ما هستیم در روابط گره خورده‌اند، دیوید اسبارا روان‌شناس می‌گوید جدایی‌ها اغلب حس هویت ما را از بین می‌برند . وقتی می توانید یک بار دیگر به سؤالات اساسی مانند من کیستم پاسخ دهید؟ دوستان من چه کسانی هستند؟ چگونه باید وقتم را بگذرانم؟ به احتمال زیاد احساس کلی بهتری از بهزیستی روانشناختی خواهید داشت. او می‌گوید: «وقتی دوباره خودمان را بشناسیم، احساس بهتری پیدا می‌کنیم، نه برعکس».

  1. عشق به خود را در خود پرورش دهید

بر اساس مطالعه‌ای که Sbarra در مورد افرادی که با طلاق کنار می‌آیند، هر چقدر هم سخت باشد، وقتی طرد شده‌اید، دلسوز بودن و مهربان بودن با خودتان جزء مهمی از روند بهبودی است. او می‌گوید که وقتی «در رابطه با کارهایی که در ازدواجشان انجام داده‌اند یا نکرده‌اند مهربان و بخشنده باشند و بدون اینکه در خشم، غم یا پشیمانی گیر بیفتند، احساسات را تجربه می‌کنند، سریع‌تر برمی‌گردند».

  1. همه پیوندها را بشکنید

با در نظر گرفتن صفحه ای از کتاب بازی بازیابی اعتیاد، کارشناسان شدیداً توصیه می کنند که تمام تماس ها را با یک فرد سابق قطع کنید. روانشناس آلبرت واکین می گوید: “این جهنم دردناک خواهد بود، اما این آغازی برای غلبه بر آن است.” اگرچه این آخرین چیزی است که عاشقان وسواسی ممکن است بخواهند بشنوند، هلن فیشر انسان شناس با این نظر موافق است: «زنگ نزن. ننویس از دوستان در مورد آن شخص سوال نکنید. .

  1. سایر دلبستگی ها را تقویت کنید

اگر درد اجتماعی می‌تواند ما را نسبت به نیاز به وابستگی انسانی حساس کند، از آن به عنوان انگیزه‌ای برای برقراری ارتباط مجدد با عزیزان مورد اعتماد خود استفاده کنید – دوستان و خانواده‌هایی که قبل از شروع رابطه‌تان باعث می‌شوند احساس کنید که دوست دارید. مطمئناً این همان احساسی نیست که از صمیمیت به دست می آورید، اما ارتباطات افلاطونی می تواند کمک زیادی به تسکین درد اجتماعی ناشی از طرد شدن کند.

  1. خود را مجبور به تفریح ​​کنید

در فعالیت‌هایی شرکت کنید که دوپامین و سروتونین را افزایش می‌دهند، مانند ورزش بدنی و امتحان کردن چیزهای جدید. آدری شرمن روانشناس می گوید هر چیزی که ذهن شما را از رابطه دور کند، احساس خوبی داشته باشد و مخرب نباشد، مفید خواهد بود. سایر تقویت کننده های خلق و خو می تواند شامل رفتن به سینما، رقصیدن، مطالعه، مدیتیشن و گذراندن یک روز در آبگرم باشد.

  1. به یک متخصص مراجعه کنید

وضعیت مغزی پس از جدایی، در حالی که غیرقابل انکار ناخوشایند است، با این وجود یک لحظه ایده آل برای جستجوی درمان است. تحقیقات فیشر نشان داد که پس از طرد عاشقانه، افراد در ناحیه جلوی مغز فعالیت بیشتری نشان دادند که با واکنش به سود و زیان همراه بود – که بازتابی از عزم معشوق طرد شده برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی برای رابطه افتاده است. “شما قبلاً فکر می کنید: چرا او این کار را کرد؟ من چه اشتباهی کردم؟ “او می گوید. “شما پذیرا هستید.”

  1. شاید داروها را امتحان کنید

اگر همه چیز شکست بخورد، افرادی که مشکلات حاد دارند در بهبودی پس از جدایی ممکن است – حداقل برای مدت محدودی – با SSRI های تقویت کننده سروتونین تسکین پیدا کنند . فیشر می گوید: «آنها می توانند به شما کمک کنند بخوابید و آرام شوید. آنها می توانند به شما کمک کنند سازنده فکر کنید و عمل کنید. در کوتاه مدت، آنها می توانند مفید باشند.» اما او هشدار می دهد که برای مدت طولانی در SSRI ها بمانید، مگر اینکه برای شرایط دیگری مانند افسردگی مزمن نشان داده شوند، مبادا شما شیمی دلبستگی اساسی مغزتان را تغییر دهید – که به طور بالقوه مانع از توانایی شما در عاشق شدن مجدد می شود.

مجموعه ی رامش روان سعی دارد برای مراجعین  محیطی فراهم آورد تا دنیای جدیدی را لمس کنند.
جهت دریافت وقت مشاوره به ما پیام دهید.

منبع

سایر مقالات
آدرس اینستاگرام

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button