شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

جدایی عاطفی چگونه است؟

جدایی عاطفی چگونه است؟

جدایی سخت است

اما دلسوزی به خود می تواند کمک کند.در مورد چگونگی بهبودی پس از جدایی بد، هیچ توصیه‌ای کم نیست: مشغول باشید، با عشق سابق خود تماس نگیرید، با دوستان بیرون بروید.

در این مطالعه که توسط دیوید اسبارا انجام شد و در مجله Psychological Science منتشر شد.

شرکت‌کنندگانی که اخیراً از همسرانشان جدا شده بودند، ضبط شد که به مدت چهار دقیقه در قالب جریان آگاهانه درباره جدایی صحبت می‌کردند. سپس چهار قاضی میزان این عبارات را شامل شواهد دلسوزی نسبت به خود ارزیابی کردند. که شامل رفتار با مهربانی و درک با خود به جای سرزنش کردن  به هنگام اشتباه است.

به عنوان مثال، یکی از شرکت‌کنندگان که نمره خوددلسوزی بالایی دریافت کرده بود.گفت: « این فقط چیزی است که… این روزها اتفاق می‌افتد، و حدس می‌زنم این روزها بیشتر از این اتفاق می‌افتد، بنابراین… وضعیت چگونه است. و به خود می گویید که شما تنها کسی نیستید که این را تجربه می کنید . این بیانیه بیانگر احساس انسانیت مشترک، یا تشخیص این است که رنج بخشی از تجربه انسانی است. که بخشی اساسی از شفقت به خود تلقی می شود.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان که نمره خوددلسوزی پایینی دریافت کرد. گفت: «نمی‌دانم چگونه توانستم این کار را انجام دهم. همش تقصیر من بود، به دلایلی او را کنار زدم. من خیلی به او نیاز داشتم، هنوز به او نیاز دارم… چه کار کردم؟ می دانم که همه این کارها را اشتباه انجام دادم.».

برخلاف جمله اول، این عبارت شامل درجه بالایی از خود قضاوتی است، بدون هیچ مدرکی دال بر مهربانی خود.

ارزیابی ماهانه

در فواصل سه ماهه در طول نه ماه آینده، شرکت کنندگان اقداماتی را برای ارزیابی سازگاری روانی خود با جدایی انجام دادند، مانند اینکه چقدر هنوز درباره آن فکر می کنند و چقدر این احساس ناراحتی در آنها ایجاد می کند.

نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگانی که از نظر شفقت به خود بالاتر بودند، در ابتدای مطالعه و در پایان نه ماهگی، پریشانی کمتری نشان دادند، در حالی که آن‌هایی که در شفقت به خود پایین بودند، بین شش تا نه ماهگی افزایش بیشتری در پریشانی نشان دادند.

جدایی عاطفی: محققان تعداد زیادی متغیر دیگر را که برای پیش بینی بهزیستی و سازگاری شناخته شده بودند، کنترل کردند، مانند عزت نفس ، سبک دلبستگی ، افسردگی و طول رابطه. شفقت به خود یک پیش‌بینی‌کننده منحصربه‌فرد برای سازگاری بود، که نشان می‌دهد بخش مهمی از روند بهبودی را نشان می‌دهد.

اگرچه شفقت به خود به‌عنوان یک ویژگی پایدار ارزیابی می‌شد تا آموزش دیده، رشد شفقت به خود ممکن است به افراد کمک کند تا بهتر با جدایی‌های عاشقانه کنار بیایند.

 

مجموعه ی رامش روان سعی دارد برای مراجعین  محیطی فراهم آورد تا دنیای جدیدی را لمس کنند.
جهت دریافت وقت مشاوره به ما پیام دهید.

منبع

سایر مقالات
آدرس اینستاگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button