شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

پنج تکنیک زوج درمانی که باید در رابطه خود امتحان کنید

پنج تکنیک زوج درمانی که باید در رابطه خود امتحان کنید:آیا به دنبال تکنیک های جدیدی برای تقویت رابطه خود هستید؟

در اینجا پنج نکته برای شروع وجود دارد.

ابراز قدردانی کنید

پنج تکنیک زوج درمانی که باید در رابطه خود امتحان کنید: چه چیزی باعث می شود شریک زندگی شما بیشتر از همه احساس قدردانی کند؟ قدردانی در ابتدایی زندگی یک مساله جدید است اما به مرور ممکن است کمرنگ شود. بهتر است در طول روز ابزار قدردانی را یادداشت کنیم و به شریک زندگیمان بگوییم تا زندگی مشترک دوام پیدا کند.

گوش دادن انعکاسی را تمرین کنیم

پنج تکنیک زوج درمانی که باید در رابطه خود امتحان کنید:تمرین ممکن است هرگز کامل نباشد، اما مطمئنا کمک می کند. معمولاً افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر تأیید یا محبت خود را دریغ کنند، شریک زندگی آنها به روشی که آنها می خواهند تغییر می کند. در حالی که این ممکن است باعث تغییر شریک زندگی شما شود، احتمالاً به روشی که شما دوست دارید نخواهد بود. یکی از بهترین تکنیک ها برای بهبود ارتباطات در رابطه  گوش دادن انعکاسی شماست. خوب این به چه معنی است؟

این چیزی است که زوج‌درمانگر ماهر می‌تواند شما را در طول جلسه راهنمایی کند و به این معنی است که شما به آنچه همسرتان می‌گوید گوش می‌دهید و سپس آن را با کلمات خود برای او تکرار می‌کنید. می توانید یک بازتاب ساده را امتحان کنید که در آن آنچه گفته شده، تکرار کنید. یا می توانید یک بازتاب پیچیده را امتحان کنید که در آن احساس یا تجربه ای را بر اساس آنچه گفته شده، استنباط کنید. این دو چیز را انجام می دهید. این امر آنچه را که آنها گفته اند تأیید می کند زیرا می دانند که واقعاً شنیده شده است  و همچنین هرگونه سردرگمی را روشن می کند. به جای اینکه منتظر نوبت خود برای صحبت باشیم، فعالانه به آنچه گفته می شود گوش می دهیم و سعی می کنیم بفهمیم که آنها به ما چه می گویند.

مکالمات مهم را برنامه ریزی کنید

در یک موضوع مرتبط، صحبت هایی وجود دارد که صرف نظر از اینکه چقدر در برقراری ارتباط مهارت داریم، سخت است. بنابراین، در مورد مسائل حساس، اختصاص زمانی برای بحث در مورد آنها می تواند مفید باشد. من اینها را “جلسات تجاری رابطه” می نامم. به عنوان مثال، ممکن است شریک زندگی شما بخواهد بچه دار شود اما مطمئن نیستید که آیا زمان خوبی برای تشکیل خانواده است یا حتی بچه می خواهید. این وضعیتی است که می تواند به سرعت به یک بحث تبدیل شود، به خصوص اگر موضوع در لحظه ای مطرح شود که قبلاً در مورد کار یا پول یا هر چیز دیگری استرس دارید.

پنج تکنیک زوج درمانی که باید در رابطه خود امتحان کنید: در عوض، یک جلسه هفتگی را برای یک ساعت برای بررسی ایده یا هر موضوع داغ دیگری در نظر بگیرید. زمانی را انتخاب کنید که هر دوی شما از نظر ذهنی و احساسی آمادگی کامل را دارید. هدف این است که به سادگی مکالمه را در زمانی که هر دو در یک حالت ذهنی آرام و پذیرا هستید، شروع کنید – شاید حتی در وعده صبحانه. شما همیشه می توانید یک پیگیری را برای بعد برنامه ریزی کنید، که به شما زمان می دهد تا مسائل را عمیق تر بررسی کنید.

گوشی های خود را از برق جدا کنید

اکثرا ما زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی می کنیم در حالی که می توانیم این زمان را با فرد مقابلمان بگذرونیم. حتما زمانی را مشخص کنید که گوشی ها و تبلت ها کنار  بگذاریم  و  بدانید فقط شما دو نفر هستید. اگر می خواهیم روابط خود را بهبود ببخشیم، ابتدا باید خودمان را درمان کنیم.

به یاد داشته باشید که از آن لذت ببرید

شاید رابطه شما مانند گذشته عالی نباشد اما باید زمانی را برای سرگرمی اختصاص دهید. بازیگوشی بخش مهمی از بودن در یک رابطه است. برخی از کارهای مورد علاقه شما برای انجام با هم به عنوان یک زوج چیست؟ آیا سرگرمی یا علایق مشترکی دارید؟  از این گذشته، اگر هر چند وقت یکبار سرعتتان را کم نکنید، این همه سخت کار کردن چه فایده ای دارد؟

 

منبع

سایر مقالات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button