شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

همه چیز درباره طلاق

همه چیز درباره طلاق. انحلال یک ازدواج تقریباً همیشه یک رویداد ناراحت کننده است که حداقل با ناامیدی و از دست دادن رویاها و انتظارات مشخص می شود.

علاوه بر این، چالش های حقوقی، مالی، والدینی، عاطفی و عملی وجود دارد که نیازمند زمان، انرژی و تغییر در مسئولیت هاست. ممکن است سالها طول بکشد تا مردم دوباره به تعادل برسند. با این وجود، طلاق از نظر قانونی و عاطفی کارکرد مهمی دارد.

 

فهرست

  • چرا مردم طلاق می گیرند
  • چگونه از طلاق نجات پیدا کنیم
  • چگونه طلاق بر کودکان تأثیر می گذارد

چرا مردم طلاق می گیرند؟

zimmytws/Shutterstock

یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرن بیستم تغییر در نقش‌هایی بود که زنان می‌توانستند در زندگی خصوصی و عمومی ایفا کنند و به زنان فرصت‌های بیشتری برای رضایت و شادی داد . با تغییر نقش‌ها در داخل و خارج از خانه، یک تغییر ضروری – و اغلب بحث برانگیز – در تقسیم مسئولیت‌ها در داخل خانه به وجود آمد، که یکی از عواملی است که به افزایش شدید نرخ طلاق و آزادسازی قوانین طلاق دامن می‌زند.

خیانت از دیرباز یکی از دلایل اصلی طلاق همراه با آشفتگی های مالی بوده است. اما یکی از پیامدهای نگرش آزادسازی شده به طلاق، اضافه شدن عمده به آن فهرست است – جستجوی نزدیکی عاطفی. امروزه افراد انتظارات زیادی برای رضایت از رابطه دارند.

همه چیز درباره طلاق

دلایل رایج طلاق چیست؟

تحقیقات نشان می دهد که دلایل رایج طلاق عبارتند از فقدان صمیمیت، عدم تعهد، خیانت و ناسازگاری اساسی. سایر علل شایع درگیری مداوم، اختلافات مالی، اعتیاد و سوء استفاده است. بسیاری از مردم بیان ریشه طلاق خود را به عنوان یک خیانت از انتظارات، امیدها و رویاهای برای ازدواج .

 

چگونه تصمیم به طلاق بگیرم؟

یک درمانگر می تواند با بررسی مشکلاتی که با آن روبرو هستید، تشخیص اینکه آیا این مشکلات قابل حل هستند یا نه، ایجاد تصویری واقع بینانه از زندگی پس از آن، و اینکه چگونه فرزندان شما تحت تأثیر قرار می گیرند و از آنها محافظت می کنند، به شما کمک می کند تا به تصمیم برسید. در فرآیند پاسخ به این سؤالات، اغلب لحظه ای از وضوح ظاهر می شود.

 

چگونه از طلاق نجات پیدا کنیم

موج شکن رسانه / شاتر استوک

طلاق به همان اندازه که یک فرآیند عاطفی است، یک فرآیند قانونی است، و شروع روند جدایی به شجاعت نیاز دارد. یک یا هر دو شریک ممکن است امواجی از شک به خود را تجربه کنند. هر دو به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارند تا درگیری‌ها و ناامیدی‌های اجتناب‌ناپذیری را که به وجود می‌آیند حل کنند.

در طول طلاق، دو نفر باید با شکست رابطه کنار بیایند، زندگی‌های مستقل عاطفی و معمولاً مالی داشته باشند و رابطه را محکم در گذشته قرار دهند. درک و پذیرش نقشی که هر یک از طرفین در فروپاشی رابطه ایفا کرده اند بسیار مهم است. تنظیم قوانین نامزدی برای محدود کردن تماس با یکدیگر اغلب برای شرکای طلاق مفید است. دیدگاه بیرونی یک مشاور حرفه ای می تواند به ویژه سودمند باشد.

در نهایت، آشفتگی عاطفی فروکش می‌کند و امکان – و ضروری – می‌شود که داستانی با جزئیات فراوان از رابطه، شکست آن، طلاق و رشد عاطفی ناشی از آن را در هویت خود بگنجانیم . بسیاری از پیشینیان اتخاذ نوعی مناسک – مانند تبادل نامه یا هدایا – برای پایان کار، تصدیق گذشته با هم و حرکت به سوی آینده ای جدا از هم مفید است.

همه چیز درباره طلاق

سخت ترین قسمت های طلاق چیست؟

طلاق می تواند منجر به ضررهای عمیق یا شگفت انگیز شود. برای والدین، گذراندن زمان کمتر با کودکان، علاوه بر مشارکت در موفقیت ها و ناامیدی های کودک، اغلب بیشترین ضربه را به همراه دارد. مردم ممکن است احساس کنند بهترین دوست، سنت های خانوادگی، امنیت مالی و چشم انداز آینده خود را از دست داده اند. اعتراف به این ضررها اولین گام به سوی بهبودی است.

 

چرا نمی توانم عصبانیت خود را نسبت به همسر سابقم رها کنم؟

رها کردن خشمی که می تواند همراه با طرد شدن و طلاق باشد، می تواند فوق العاده دشوار باشد . مردم ممکن است در برابر حرکت رو به جلو مقاومت کنند زیرا آماده نیستند از رنج خود جدا شوند. رها کردن خشم به معنای رها کردن این امید است که طرف مقابل احساس پشیمانی کند، دیدگاه او را ببیند یا به او بازگردد.

 

چگونه طلاق بر کودکان تأثیر می گذارد

ریدو/ شاتر استاک

طلاق معمولاً خانواده و روال آن را متلاشی می کند. کودکان نیاز به اطمینان دارند که هنوز مورد محبت هر دو والدین هستند و آنها را رها نخواهند کرد. آنها همچنین باید از هرگونه مکالمه ای که در آن یکی از والدین به هر دلیل دیگری را تحقیر می کند، در امان باشند. معمولاً طلاق واقعی نیست که به فرزندان آسیب می رساند، بلکه دیدن دعوا و ناراحتی والدین آنهاست.

از آنجایی که هر کودکی نسبت به طلاق واکنش متفاوتی نشان می دهد، پاسخ والدین به بهترین وجه متناسب با نیازهای هر کودک است. اغلب، بچه ها از یک یا هر دو والدین ترسیده، گیج، عصبانی یا ناامید هستند. استرس از تقسیم و تنظیم مجدد به تغییر است، مخصوصا اگر یک حرکت خانگی درگیر-می توانید است افزایش اضطراب ، افزایش تحریک پذیری، ایجاد مشکلات رفتاری، سبب به وجود آمدن برداشت های اجتماعی و یا مشکل خواب . ممکن است توجه کلاس درس کاهش پیدا کند و نمرات از بین برود.

بسیاری از اثرات طلاق بر فرزندان کوتاه مدت است و در عرض یک یا دو سال برطرف می شود. اما برخی دیگر ممکن است دوام بیشتری داشته باشند و در نگرش های بعدی نسبت به روابط عاشقانه ظاهر شوند .

 

طلاق چه تاثیری بر فرزندان دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که فرزندان لزوماً تحت تأثیر زندگی با یک والدین قرار نمی گیرند. با این حال، تعارض خانوادگی می تواند منجر به مبارزه با سلامت روان، عزت نفس، مدرسه و روابط آینده شود. هرچه والدین بیشتر برای کاهش تعارض تلاش کنند، فرزندان بهتر خواهند بود.

همه چیز درباره طلاق

چگونه به فرزندانم بگویم که طلاق می گیریم؟

بلافاصله پس از تصمیم گیری به فرزندتان بگویید و به عنوان خانواده با هم صحبت کنید. حقایقی را که برای آنها مهم است توضیح دهید – کجا زندگی خواهند کرد، چه کسی آنها را از مدرسه خواهد برد – تا بدانند چه انتظاری دارند. همچنان بر عشق خود به آنها تأکید کنید و این واقعیت که هرگز تغییر نخواهد کرد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button